Od 90. let byla doprava na trati navíc utlumena. „Denní přeprava se pohybuje někde okolo 200 osob za 24 hodin, samozřejmě ta vytíženost je poměrně malá a slouží především pro víkendové účely,“ uvedl Týle.
Správa železnic Nový Jičín uklidňuje: „Pokud se prokáže obecná shoda představitelů jednotlivých samospráv v dotčeném regionu a Moravskoslezského kraje, že chtějí osobní železniční dopravu na trati mezi Novým Jičínem a Hostašovicemi zachovat, pak nebudeme orgánem, který by o její zrušení usiloval,“ řekl Halla.
Rovněž hejtman Moravskoslezského kraje Jaroslav Palas už dříve prohlásil, že kraj bude respektovat stanoviska obcí k zachování či zrušení trati a bude vystupovat v souladu s jejich požadavky.
Oficiální jednání kraje s jednotlivými samosprávami, které musejí vydat stanoviska schválená zastupitelstvy, může podle něho trvat až půl roku. „Pokud by došly k závěru, že dopravu na trati obnovit nechtějí, SŽDC by o její zrušení žádala drážní úřad. Zrušení trati je obecně složitý legislativní proces, který vychází ze zákona o drahách a obvykle trvá rok,“ dodal mluvčí.