ČSSD jde do voleb s novým webem a cvičením pro ženy

Praha - Sociální demokraté dnes zahájili kampaň do předčasných voleb a představili nové webové stránky. Podle volebního manažera strany Jaroslava Tvrdíka bude kampaň tradičně kontaktní, zaměřená na lidi a na program. Pro své příznivce mají socialisté připraveny statisíce oranžových růží a informačních DVD, na kterých budou i kurzy cvičení pro ženy či karaoke. Celkové náklady ČSSD nechce sdělit, už nyní je ale jasné, že kampaň bude masivní.

Socialisté začínají kampaň v terénu od zítřka tiskovou konferencí stranických špiček v Brně, kde kandiduje místopředseda ČSSD Bohuslav Sobotka, který se postaví šéfovi ODS Mirku Topolánkovi. „Symbolicky začínáme u Úrazové nemocnice, kterou se nám pro Brno podařilo zachránit. Podobně chceme zachránit i celé české zdravotnictví,“ uvedl na dnešním brífinku Tvrdík.

Podle něj vstupují sociální demokraté do kampaně vybaveni kvalitním programem. „Oproti ODS se za program nestydíme, ODS ani žádný program nemá,“ podotkl Tvrdík. Jedním z klíčových bodů pak bude řešení ekonomické krize. „ČSSD je nejlepší a jedinou cestou z krize. V krizi jsou pro nás lidé na prvním místě. V případě vítězství chceme léčit celou českou společnost, neboť jsme nejen v krizi ekonomické, ale i v krizi morálky a hodnot,“ upozornil Tvrdík.

Video Reportáž Daniela Takáče
video

Reportáž Daniela Takáče

Na mladé je políčeno na webu

Nové internetové stránky jsou podle představitelů strany novou formou komunikace s voliči a měly by umožnit interaktivnější komunikaci s politiky. ČSSD se tak zřejmě snaží na internetu dohnat, co oproti ostatním stranám dříve zanedbala, jak ostatně sama potvrdila po vajíčkových útocích.  „Chceme, aby se s námi lidé ty dva měsíce do voleb bavili, protože agrese a útoků na nás - vajíčkových a jiných - bylo už dost,“ řekl Tvrdík.

Také propagační materiály socialistů budou letos v digitální podobě - na mítincích dostanou příznivci strany DVD, na kterém bude kromě programu také kolekce filmů, cvičení pro ženy, vaření s dětmi, cestopisy pro dospělé a programové filmy pro děti či karaoke. Podle Tvrdíka chce strana lidi také bavit, podle marketingových odborníků jde ale spíš o to, aby si lidé DVD s programem dali do přehrávače vícekrát.

ČSSD se nelíbí listinné akcie na doručitele

ČSSD chce zakázat akciové společnosti s listinnými akciemi na doručitele. Ještě předtím by strana chtěla vyloučit tyto společnosti z veřejných zakázek. Na brífinku to oznámil Jiří Paroubek s tím, že podobné opatření bude znamenat přínos v boji proti korupci, klientelismu a manipulacím veřejnými soutěžemi.

„Tato vlastnická struktura nemá v civilizované společnosti co dělat,“
prohlásil Paroubek. Podle něj není u podobných společností jasné, kdo je
jejich opravdovým majitelem. Hypoteticky by se tak prý mohla o veřejnou
zakázku ucházet firma, kterou ve skutečnosti vlastní ministr, jehož úřad
soutěž vypsal.