O reklamu pro kraje má zájem Soukupova Médea, ODS se to nelíbí

Praha - O rekordní reklamní zakázku pro Asociaci krajů v hodnotě 180 milionů korun, která má zajistit propagaci regionů na tři roky, se uchází pouze dvě firmy. Jednou z nich je agentura Médea Jaromíra Soukupa. Právě Soukup přitom financuje deseti miliony volební kampaň Olgy Zubové, bývalé zelené poslankyně a dnes pětky na pražské kandidátce sociální demokracie. Toto propojení kritizuje ODS.

O zakázku mají zájem firmy Comunica a Médea. Propojení ČSSD a agentury Médea kritizují v případě hejtmanského tendru občanští demokraté. „Celá ta centralizace je velmi podivná, mezi jednotlivými kraji jsou velké rozdíly, každý kraj má specifické podmínky a nevidím vůbec důvod, proč to zadávat takto centralizovaně,“ myslí si bývalý ministr zemědělství Petr Gandalovič (ODS).

Asociace měla původně vybrat vítěze na začátku září, tedy zhruba měsíc před volbami. Poté, co se o tendr začala zajímat Česká televize, se hejtmani rozhodli termín posunout - aby neexistovala žádná pochybnost o vazbě na parlamentní kampaň. Podle šéfa Asociace krajů a jihomoravského hejtmana Michala Haška bude tendr vyhodnocen až po říjnových předčasných volbách a jeho plnění by začalo někdy na začátku příštího roku.

Asociace krajů zastupuje 13 hejtmanů z ČSSD a pražského primátora, jediného zástupce ODS. A právě mezi nimi dál trvá spor. Pražský primátor Pavel Bém ve středu řekl, že s výběrem jedné agentury, která by zajišťovala kampaně a kupovala mediální inzertní prostor pro všechny regiony, nesouhlasí. Podle něj je to utrácení peněz, o kterém prý nikdy nehlasoval. Hašek ale tvrdí, že má k dispozici písemný dokument, ve kterém Bém svým vlastním podpisem za město Prahu stvrdil souhlas se záměrem. Bém namítá, že podpisem stvrdil pouze to, že záměr regionů bere na vědomí.

Dosud si každý ze třinácti krajů zadával propagaci sám, teď by to měla obstarat jediná agentura. Hejtmani si od propagace slibují především levnější služby. 

Pražský primátor Pavel Bém (ODS)
Zdroj: ČT24
Autor: ČT24