Nespokojení klienti Sunny Days z Džerby zvažují právní kroky

Brno - Na brněnském letišti v Tuřanech dnes v 9:21 přistálo zpožděné letadlo se 180 českými turisty, kteří s CK Sunny Days cestovali z Džerby a museli strávit několik hodin na tuniském letišti. Přílet se několikrát odsouval, původně mělo letadlo přistát už včera ve 14:00. Klienti se ještě na Džerbě rozhodli poslat hromadnou stížnost na počínání kanceláře a nevyloučili ani právní kroky. Sunny Days prý nebyla schopna vysvětlit důvod zdržení letu a neuvedla ani přesný čas náhradního spoje. Ridha Ben Ahmed, jeden z majitelů kanceláře, uvedl, že poškození klienti dostanou náležité odškodnění. Problémy s dodržením termínů dovolených měla CK Sunny Days již o víkendu.

Podle majitele se zpoždění charterových letů nedá v letních měsících zabránit. „Odškodníme případ po případu. Doufám, že se nebudou problémy opakovat,“ uvedl Ben Ahmed. Zároveň vyloučil, že by kancelář měla finanční problémy.

„Řekli nám, že se to mění každou minutou a že co chvíli se poletí. Nejdřív jsme jeli na letiště o půlnoci, kde jsme i s malými dětmi čekali další čtyři hodiny,“ uvedl Zbyněk Kudera z Luhačovic. Podle něho byly minimálně dvě rodiny po celou dobu zájezdu ubytovány v náhradním hotelu v Tunisu, který měl horší vybavení než původně zarezervovaný hotel na ostrově Džerba. V pokojích prý neměly být ani kuchyňské kouty nebo lednice.

Video Jan Papež o spolehlivosti cestovních kanceláří
video

Jan Papež o spolehlivosti cestovních kanceláří

„Zpáteční let byl bez vody a bez jídla. Vodu nám nakonec věnoval kapitán z letadla SkyEurope. Čekáme, že se nám cestovní kancelář na naši stížnost ozve, jinak pravděpodobně podnikneme nějaké právní kroky, protože si tam s námi dělali, co chtěli,“ dodal Kudera.

Na svůj odlet čekali také brněnští turisté

Jan Papež, předseda Asociace cestovních kanceláří:

0„Pokud dojde někdy k lidské chybě, tak se to samozřejmě stát může. Nepamatuji si ale, že by se takový případ stal dokonce dvakrát za sebou. Pak už se nám to jeví jako výmluva.“

Značnému zpoždění byli vystaveni také brněnští klienti, kteří odlétali v noci opačným směrem. Jejich zdržení bylo sice společností předem oznámeno, ale i poté dále odkládáno. Večerní odlet byl nejprve odložen na půlnoc, nakonec však turisté odletěli v 1:40. Včera se do Brna k odletu museli urychleně přesunout i zákazníci Sunny Days z Ostravy, zhruba v 19:00 je na severu Moravy vyzvedl autobus. Z Brna tak mělo odletět 50 lidí do Tunisu a 45 přímo na Džerbu. „Ještě nesedíme v letadle, ale po zkušenostech z víkendu máme trochu strach,“ řekla jedna z cestujících.

„Překvapení to je, ale je to férovější, než čekat den a půl,“ řekla ke změně termínu odjezdu na dovolenou jedna z cestujících. Cestovka původně avizovala lety s ČSA. Ty však o žádné objednávce nevěděly. „Žádný charterový let z Brna ani z Ostravy nebyl na včerejší den naplánován. Veškeré lety pro Sunny Days byly uskutečněny z Prahy,“ sdělila mluvčí ČSA Hana Hejsková. Náhradní let nakonec zprostředkovala společnost SkyEurope, která se sama potýká s finančními problémy.

/*json*/{"map":{"lat":33.880772,"lng":10.85313,"zoom":7,"mapTypeId":"roadmap"},"markers":[{"lat":33.880772,"lng":10.85313,"type":"1","description":""}],"polylines":[],"circles":[],"polygons":[],"rectangles":[]}/*json*/