Pražský okruh má skoro hotový tunel i most

Praha – Stavební práce na jižní části Pražského okruhu finišují. V tunelu z Cholupic do Komořan dělníci pokládají poslední část vozovky a téměř hotový už je také most přes Vltavu z Komořan do Radotína. Přesto se termín, kdy se po obchvatu budou moci řidiči projet poprvé, oddaluje. Původně měla být stavba hotová příští rok v dubnu, nyní byl termín posunut na léto. Důvodem není zdržení při samotné stavbě, ale plánovaná rekonstrukce navazující části okruhu na západě Prahy.

Cholupický tunel je proražen již déle než rok. Nyní se již jeho podoba začíná blížit té konečné, dělníci pokládají beton na poslední úsek. „Pokládka cementobetonového krytu probíhá 350 metrů denně. Počítáme s tím, že v pondělí budeme z tunelu venku a bude tunel mít hotový betonový kryt,“ uvedl stavbyvedoucí Karel Fulík.

Spolu s tunelem je klíčovou stavbou jižní části Pražského okruhu impozantní most dlouhý 2,2 kilometru překlenující Vltavu a celý Radotín. Jeho pravá část už je kompletní, stavbaři dokončují nosnou konstrukci levé strany. Po otevření půjde o nejdelší český silniční most.

Již je ale jasné, že první auta projedou po nové části okruhu o několik měsíců později, než se původně očekávalo. „Posunutí z dubna na letní měsíce je především z důvodu nutnosti opravy povrchu stávající části v úseku Slivenec–Třebonice. Byla uvedena do provozu v roce 1984 a nutně potřebuje opravu povrchu,“ zdůvodnila zpoždění mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Martina Vápeníková.

Přesto budou mít lidé, kteří se těší na jižní část okruhu, velký náskok před těmi, kteří by rádi jezdili po jeho severní části. Tamní obce se totiž stále dohadují, kudy vlastně má vést.