Cisalpino si rozdělí jeho mateřští dopravci

Curych (Švýcarsko) – V novém jízdním řádu, který začne platit v prosinci, již nebudou jezdit vlaky společnosti Cisalpino. Ta zajišťuje dopravu mezi Švýcarskem a Itálií, v jejím vozovém parku jsou především pendolina, ale také klasické vagony. Majetek Cisalpina si rozdělí dopravní společnosti, kterým firma patří – švýcarská SBB a italská Trenitalia. Dopravu mezi Švýcarskem a Itálií poté budou obě společnosti zajišťovat vlastními vlaky.

Zdroj: www.cisalpino.ch Autor: Cisalpino AG

Konec Cisalpina by neměl mít výraznější vliv na cestující. „Po začátku platnosti nového jízdního řádu budou mateřské společnosti uznávat koupené jízdenky za stejných podmínek,“ uvedla společnost Cisalpino v tiskové zprávě.

Společnost Cisalpino končí po šestnácti letech existence. Její služby měly rozporuplnou pověst, která byla způsobena především nespolehlivostí jednotek ETR 470 s naklápěcím systémem Pendolino. Z nich konstrukčně vycházejí i pendolina, s nimiž zakusily nemalé potíže železniční společnosti ve Finsku a Česku. Cisalpinu jenom loni nedojelo do cíle 83 spojů a celoroční průměrné zpoždění v cílové stanici činilo téměř půl hodiny. Potížím čelilo Cisalpino také u nových naklápěcích jednotek ETR 610.

Vlaky s naklápěcí skříní umožňují spojům Cisalpino rychle projet alpskými tratěmi na trasách z Basileje, Curychu nebo Ženevy do Milána a Florencie, resp. Terstu. Kromě pendolin provozuje společnost Cisalpino také několik vlaků Intercity a Eurocity jezdících v týchž trasách.

Podobně jako Cisalpino skončila před dvěma lety společnost CityNightLine, která provozovala noční hotelové vlaky a majetkový podíl v ní měla německá železniční společnost DB, rakouská ÖBB a švýcarská SBB. Všechen její majetek nakonec skoupil německý dopravce, který nyní používá označení CityNightLine jako kategorii, do níž spadají téměř všechny noční vlaky v Německu.