Na tři pražské úseky se vrátila zvýšená rychlost

Praha - Na tři úseky v Praze se opět vrátila zvýšená rychlost, ovšem pouze v denních hodinách. V noci nebudou moci řidiči jezdit původně povolenou stokilometrovou rychlostí. Sedmdesátkou je nyní možné jet ve Spořilovské u sjezdu z dálnice D1, na Pražském okruhu u letiště a na Jižní spojce u Barrandovského mostu. Ve Spořilovské ulici však zůstala zachována padesátikilometrová rychlost pro nákladní vozidla. Na nižší rychlost si stěžovali řidiči, uspořádali dokonce několik protestních jízd. Pražský primátor Pavel Bém před časem řekl, že se padesátka v některých místech neosvědčila.

Podle některých médií se Bém tímto krokem snaží vylepšit si pověst před volbami. Řidiči můžou ode dneška jet rychleji třeba před Barrandovským mostem ve směru na Prahu 5, na dálnici u Spořilova a v Lipské ulici na křižovatce mezi Evropskou a ulicí Do Horoměřic.

Rychlost na hlavních tazích metropole je ze zákona stanovena na 50 kilometrů za hodinu, magistrát ji ale dopravními značkami zvýšil většinou na 70 kilometrů. V noci můžou řidiči jezdit až o 30 kilometrů rychleji.

Padesátikilometrová rychlost byla zavedena od Nového roku v ulici 5. května v úseku Jižní spojka - Boženy Němcové, v Cínovecké ulici v úseku Kostelecká - MÚK Letňany, na Jižní spojce v úseku Vrbova - Chodovská, v úseku Barrandovský most - Vrbova, v ulici Spořilovská v úseku Brněnská - Jižní spojka a v ulici Lipská v úseku Za Teplárnou - Evropská. Ve většině úseků včetně dálničního tělesa v ulici 5. května jižně od Pankráce padesátka zůstává. Opatření úřady zavedly kvůli snížení hluku.

Kde se pojede rychleji

  • Spořilovská (úsek Brněnská – Jižní spojka)
  • Pražský okruh/Lipská (u letiště)
  • Jižní spojka (úsek Barr. most – Vrbova)

Analýza, která vychází podle vyjádření magistrátu jen z matematických modelů, prý však ukázala, že snížení rychlosti nemělo pro omezení hluku význam. Měření hlučnosti magistrát teprve chystá v příštích měsících.

Plán na snížení hlučnosti magistrát představil loni v září. Kromě omezení rychlosti na důležitých dopravních tepnách chce nadměrnou hlučnost snížit i vybudováním protihlukových stěn a úpravou povrchů vozovek.