Drsná kampaň pro začínající řidiče měla již 333 repríz

Jablonec nad Nisou – Emotivní a drsná show The Action odehrála už své 333. představení. Kampaň má zapůsobit hlavně na teenagery, kteří brzy začnou řídit nebo už dokonce jezdí na motocyklu, a ukázat jim možné následky nezvládnuté rychlé jízdy, riskantního předjíždění nebo řízení pod vlivem alkoholu. Právě na nejmladší řidiče se kampaň zaměřila proto, že podle statistik zaviní lidé ve věku 18–25 let každou pátou dopravní nehodu, ze smrtelných havárií potom každou čtvrtou.

Multimediální show The Action začíná jako povedená diskotéka, ale vzápětí se mění v docela jiný, i když nezapomenutelný zážitek. Pozornost mladých diváků poutá moderní hudba a blikající světla, především však oku nelahodící záběry z dopravních nehod.

Mezi jednotlivými videoklipy mluví o svých zkušenostech policisté, hasiči a záchranáři, kteří mají drastické scény denně před očima. „Chceme, aby děti pochopily, jaká je to tragédie a bolest – fyzická i psychická pro rodinu,“ podotkl záchranář Robert Kameník.

Svůj příběh vypráví i Jarmila – mladá žena, která přežila havárii, ale už nebude nikdy chodit. „Není to žádné poučování. Je to jako když se někde potkáme. Někoho to zajímá a zeptá se, proč jsem na vozíku,“ řekla žena, která měla o něco větší štěstí než zhruba tisíc lidí ročně, jež havárie nepřežijí.

Kampaň mnohokrát čelila kritice, že mladé diváky vystavuje traumatizujícímu zážitku. Tvůrci ale tvrdí, že na teenagery nudné přednášky neplatí. „Z našich osobních zážitků a zkušeností si myslíme, že stále ještě nejsme dostatečně tvrdí. Statistiky dopravních nehod nám to dokazují téměř každý den,“ poukázal manažer projektu The Action Martin Gebauer.

Projekt The Action probíhá již šestým rokem. Za tu dobu ho navštívilo přes 140 tisíc diváků. Několik desítek z nich od té doby možná zahynulo při dopravní nehodě.

Diváci
Diváci