V ČR se množí stížnosti na balíčky se vzorky „zdarma“

Praha – V České republice se poslední dobou množí stížnosti na českobudějovickou firmu NaturaMed. Společnost po telefonu nabízí bezplatný vzorek přípravku, který obohacuje stravu o Omega 3 mastné kyseliny. Lidem ale brzy přijdou další nevyžádané balíčky, kde už firma vymáhá i peníze. Podle Státní zemědělské a potravinářské inspekce jde o agresivní obchodní praktiky. S firmou chce proto zahájit správní řízení, ve kterém jí hrozí až pětimilionová pokuta.

V rámci kampaně pro lepší zdraví nabízí společnost nezávazně měsíční balení přípravku zdarma. Po zaslání prvního balíčku ale zákazníci i bez nového objednání obdrží další, ale tentokrát za plnou cenu. Pokud ji nezaplatí, přijde na dlužnou částku upomínka. Pavel Bušo si vzorek objednal prostřednictvím kuponu. Další balení už sice nedostal, přesto mu začaly chodit upomínky a nakonec i dopis od vymahače dluhů s hrozbou exekuce.

Helena Novotná také na nabídku kývla. Po prohlédnutí balíčku se ale rozhodla vyzvat firmu, že o zboží nemá zájem. Na uvedenou zákaznickou linku se ale nedovolala, nikdo nereagoval ani na e-mail. Firma Naturamed tvrdí, že zákaznická linka funguje a lidem údajně objasňuje i všechny podmínky smlouvy. „Měli jsme několik stížností, ale nikdy jsme nedostali žádnou pokutu, tudíž já předpokládám, že to nebylo po právní stránce hodnoceno jako nekalá praktika,“ řekla ČT Soňa Císařová ze společnosti NaturaMed.

Reportáž Tomáše Vlacha (zdroj: ČT24)

Inspekci se vrší další stížnosti

Zemědělská a potravinářská inspekce už řešila přes 50 podnětů nespokojených zákazníků a stále přibývají další. „Dospěli jsme k závěru, že firma se dopouští agresivních a klamavých obchodních praktik,“ dodala mluvčí Státní zemědělské a potravinářské inspekce Martina Šmidtová.