RegioJet svezl tisíce lidí, zpoždění byla i hodinová

Děčín – Zpoždění v řádu desítek minut, v některých případech i skoro hodinu připravil cestujícím na první víkend provozu svých vlaků železniční dopravce RegioJet. Ačkoli své prezentační jízdy na tzv. Kozí dráze z Děčína do Krupky společnost výrazně propagovala, nebyla připravena na počet zájemců, kteří se o víkendu přijeli svézt po trati, kde běžné vlaky již dva roky nejezdí. Kvůli nečekaným návalům se výrazně prodloužily naplánované pobyty ve stanicích. Podle provozního ředitele RegioJetu Jana Paroubka zprvu zkomplikoval cestování také technický stav nepoužívané trati. Větší zpoždění měly vlaky v sobotu, v neděli se již situace zlepšila.

„Přijali jsme provozní opatření k eliminaci zpoždění. Hned v sobotu jsme oba vozy soupravy rozpojily, jezdily každý zvlášť a na trati se křižovaly,“ vysvětlil Paroubek, jak se podařilo dopravci situaci zlepšit.

Ačkoli zpožděním RegioJet přinejmenším konkuroval Českým drahám, které by chtěl vystřídat v řadě regionů na místních linkách i na některých rychlících, dostali cestující v jeho vlacích odpovídající náhrady – průvodčí od nich nevybírali jízdné, naopak rozdávali tatranky a džusy.

Po Kozí dráze budou vlaky RegioJet jezdit i příští víkend. V pondělí firma vypraví své vlaky také na trať mezi Litvínovem a Ústím nad Labem. „V pracovní dny problémy neočekáváme. Vlaky využijí hlavně lidé dojíždějící za prací a studenti,“ doplnil Paroubek.

K reklamnímu provozu, který má společnost představit cestujícím, si RegioJet pronajal dvě dieselové jednotky Siemens Desiro, které přebarvil do firemní žluté. Kromě výbavy běžné pro regionální dopravu nabízí cestujícím jako první železniční dopravce v Česku bezdrátové připojení k internetu. RegioJet, který patří společnosti Student Agency podnikatele Radima Jančury, se od loňska snaží získat zakázku na provozování regionální dopravy. Všechny kraje ale zatím mají smlouvy s Českými drahami.

Cestující v jednotce Siemens Desiro dopravce Regiojet při prezentační jízdě na Kozí dráze v Telnici
Zdroj: ČTK
Autor: Libor Zavoral