Nejlepší nemocnicí v Česku je podle pacientů Ústřední vojenská ve Střešovicích

Praha – Nejlépe hodnocenou všeobecnou nemocnicí v Česku je podle pacientů Ústřední vojenská nemocnice v pražských Střešovicích. Vyplývá to z výsledků průzkumu Kvalita očima pacientů, který se uskutečnil v březnu a dubnu. Spokojenost v něm projevilo 84 procent z více než 1 100 pacientů, kteří se ho zúčastnili. Díky svému úspěchu dnes Ústřední vojenská nemocnice obdržela od ministryně zdravotnictví Dany Juráskové tři certifikáty Spokojený pacient.

Střešovická nemocnice uspěla v kategoriích lůžková zdravotnická zařízení, lékaři lůžkových zařízení a sestry lůžkových zařízení. „Dosažený výsledek je vynikající. Sestry z Ústřední vojenské nemocnice jsou hodnoceny vůbec nejlépe ze všech léčebných zařízení u nás,“ chválí vedoucí projektu Kvalita očima pacientů Tomáš Raiter. Výsledky střešovické nemocnice si pochopitelně pochvalovat její pověřený ředitel Miroslav Zavoral, který je označil za obrovskou satisfakci. „My jsme tady pro pacienty, a když je pacient spokojený, tak dělají lékaři a sestry svoji práci dobře,“ dodal Zavoral.

Pacienti ve svém hodnocení zohledňují spíše komunikaci s lékaři a sestrami než špičkové lékařské technologie, podle Juráskové je ale i tento průzkum důležitý pro občany – ti se pak mohou snáze rozhodnout, do které nemocnice nastoupí. V průzkumu pacienti známkovali celý svůj pobyt v nemocnici, od přijetí až po propuštění. Kromě jednání sester a lékařů se bodovala třeba čistota pokojů nebo toalet, kvalita jídla nebo ranní buzení. Zkrátka všechny zdánlivé maličkosti, které ale mohou pobyt v nemocnici znepříjemnit.

Kromě Ústřední vojenské nemocnice získala certifikát ještě další tři zdravotnická zařízení: Masarykův onkologický ústav v Brně, Psychiatrická léčebna Červený dvůr a Rehabilitační ústav Kladruby. Platnost certifikátu je časově omezená, příští rok ho tak oceněné ústavy musí znovu obhajovat.

Pro nemocnice a léčebná zařízení spadající přímo pod ministerstvo zdravotnictví je tento výzkum závazný. Musejí se ho zúčastnit a na základě jeho výsledků podniknout kroky ke zlepšení stavu péče o pacienty. Dobrovolně se ho ale účastní i další nemocnice. Jejich vedení se přitom samozřejmě snaží o zlepšování péče, neboť lepší hodnocení jim přinese více pacientů, vysvětlovala Jurásková.