Českým drahám nefungoval rezervační systém

Praha - České dráhy měly od včerejšího večera problém s prodejem místenek. Celý rezervační systém měl výpadek. Cestující tak neměli možnost zajistit si místa ve vlacích, ačkoliv tuto možnost dráhy pro začátek prázdnin důrazně doporučovaly. Problém se týkal také rychlovlaků Pendolino, kde je rezervace povinná. Společnost se obávala velkých problémů, hlavně v souvislosti s nadcházejícím čtyřdenním volnem. Až před polednem dráhy oznámily, že systém je opět plně funkční.

Rezervace nebylo možné sehnat ani na internetu, ani u nádražních pokladen. Zatímco místa zajištěná před výpadkem systému měli držitelé místenek jistá, nově si místo ve vlaku rezervovat nešlo. České dráhy se snažily řešit problém operativně. U Pendolin to řešil přímo u vlaku personál, který podle obsazenosti spoje vydával místenky bez příplatku. Pro cestující to znamenalo drobné zpoždění. Nefungoval ani prodej v cizích měnách.

„Včera odpoledne a dnes dopoledne došlo na pokladnách Českých drah k výpadku rezervačního systému. Problémy se objevily rovněž s In-kartou, elektronickou peněženkou a při bezhotovostních platbách,“ řekla Lenka Malcherová z ČD Telematika. Příčina závad se dále šetří.

Před polednem se na všech nádražích v České republice opět podařilo drážní rezervační systém Ares zprovoznit. „Podařilo se nalézt závadu a nyní už znovu nabízíme celé portfolio jízdenek i rezervačních dokladů. Maximálně může docházet k drobným zpožděním při načítání,“ uvedl mluvčí ČD Radek Joklík. Ares má na starosti dceřiná firma drah ČD Telematika.