ČSSD projedná kampaň do podzimních voleb

Praha - Předsednictvo ČSSD dnes projedná koncept kampaně k podzimním komunálním a senátním volbám a návrhy nového stranického loga. Nadcházející kampaň údajně chtějí pojmout především jako poučení z vlastních chyb. Lídr sociálních demokratů Bohuslav Sobotka se ještě před zasedáním předsednictva sejde s hejtmany v barvách sociální demokracie. V Senátu nejsilnější opoziční strana žádný mandát neobhajuje. Jejím snem je tudíž posílit svou frakci tak, aby byla v horní parlamentní komoře nejpočetnější.

Součástí dnešní prezentace budou podle ústředního volebního manažera Jiřího Hamáčka i výsledky prvního průzkumu výsledků voleb, které na základě sociologických dat agentury STEM připravili straničtí analytici. „Silný důraz dávají lidé v průzkumu na nespokojenost se stylem předchozího předsedy strany. To byl podle nich klíčový důvod, proč se rozhodli nepřijít k volbám nebo volit někoho jiného,“ uvedl Hamáček s tím, že strana také podcenila téma zadlužení země.

Přestože ČSSD získala v parlamentních volbách nejvíce hlasů, vládu nesestavila. Neočekávaně špatný výsledek stál křeslo předsedu strany Jiřího Paroubka. Nyní chce strana své chyby napravit a hodlá kvůli tomu i změnit svojí vizáž. Podle zdrojů z Lidového domu ale půjde jen o „kosmetickou úpravu“. Ústředním motivem nového stranického loga zůstane růže a držet se bude už osvědčené oranžové barvy.

Po volbách spolu s Paroubkem odešel z vrcholného vedení strany také jeden z jeho nejbližších spojenců – volební manažer Jaroslav Tvrdík. Ten však sociální demokracii přivedl do milionových dluhů, podzimní kampaň tak bude výrazně skromnější. ČSSD na ni vyčlenila šestkrát míň peněz. Obejde se tak například bez předvolebních koncertů Michala Davida, které straně vytkla poradenská agentura.