Jižní spojka očekávaný kolaps nezažila

Praha – Nečekaně hladce vstoupila pražská Jižní spojka do prvního pracovního dne po začátku prací ve čtyřpruhovém úseku mezi nadjezdem nad Rabakovskou a křižovatkou s Průmyslovou ulicí. Podobné je to také na navazující Štěrboholské spojce v úseku Nedokončená – Národních hrdinů. V pondělní ranní špičce se nárazově tvořily kolony, očekávaný dopravní kolaps však nenastal. Řidiči osobních aut zřejmě zvolili jiné trasy nebo jiný dopravní prostředek. Kamiony, které alternativní trasu nemají, dopravu výrazně nezahustily.

Omezení v obou úsecích mohou být problematická především kvůli rychlostnímu omezení a vjezdu do úseků, kde probíhají opravy. Provoz je totiž zachován ve čtyřech pruzích – po dvou v každém směru. Ve směru k Černému Mostu se jezdí odstavným a pravým pruhem, ve směru k Barrandovu v levém pruhu protisměrného pásu a v pravém pruhu správného pásu.

Krize, která v rozkopaných úsecích nenastala, ještě může přijít v případě větší nehody. „Jižní spojka je nejzatíženější komunikací v celé České republice. V průměrný pracovní den tady projíždí 100 tisíc vozidel, plnou čtvrtinu tvoří nákladní vozidla – riziko selhání je obrovské,“ upozornil František Lehovec ze Stavební fakulty ČVUT.

Video Rozhovor s Tomášem Mrázkem
video

Rozhovor s Tomášem Mrázkem

„Je to jedna z posledních vln. Slíbili jsme, že opravy na nejvytíženějších komunikacích ukončíme do posledního srpnového víkendu, abychom neblokovali provoz při návratu Pražanů z prázdnin,“ uvedl mluvčí Technické správy komunikací Tomáš Mrázek.

Omezení provozu na Jižní a Štěrboholské spojce patří mezi ta nejkritičtějších, pražské silnice jsou ale rozkopány i na dalších místech. Vážné problémy mohou čekat na řidiče v Kbelské ulici. „Oprava potrvá do poloviny měsíce,“ upřesnil Mrázek. Zcela uzavřena je Michelská ulice, kde se bude pracovat až do října.

Právě Kbelská ulice po začátku prací v minulém týdnu skutečně zažila dopravní kolaps, podle TSK byla ale vozovka v tak špatném stavu, že opravu nebylo možné odložit. Na uzavírky důležitých tahů se mohou řidiči „těšit“ i v příštích letech. „Komunikace, po kterých jezdí těžké nákladní automobily, dostávají velmi zabrat, jejich opravy jsou nikdy nekončícím procesem. Jediné, co Praze může pomoci, je kompletní dobudování Pražského okruhu, intenzita dopravy se tím výrazně sníží,“ podotkl mluvčí Mrázek.