Práce na brněnském okruhu budou pokračovat, zastaví se stavba nádraží

Brno - Ministr dopravy Vít Bárta (VV) navštívil Jihomoravský kraj, který zrušené stavby nezasáhnou v takové míře jako jinde. Během jednání s představiteli regionu podpořil Bárta dokončení brněnského velkoměstského okruhu, který zahrnuje i Královopolské tunely. Ministr dopravy dnes také obdržel petici obyvatel Popůvek na Brněnsku, kteří usilují o vybudování protihlukové stěny. Zmražena je naopak největší investice, tedy projekt železničního uzlu Brno za 20 miliard korun.

Ministr na tiskové konferenci potvrdil, že stavba protihlukové stěny u Popůvek na Brněnsku bude realizována. „Už jsem si zvykl podobné petice přijímat s pokorou a omluvou, že tyto peníze ve státním rozpočtu nejsou, a jsem velmi rád, že mohu konstatovat, že tento konkrétní požadavek bude realizován,“ uvedl Bárta.

„O výstavbu protihlukové stěny naši občané usilují alespoň dvacet let,“ uvedl předseda občanského sdružení Popůvky bez hluku Jaroslav Konečný, který ministrovi petici předal. Petice má celkem 600 signatářů, podepsala ji většina občanů obce.

Video Reportáž Anety Hronové
video

Reportáž Anety Hronové

Projekt protihlukové stěny počítá s investicí 55 milionů korun a má pokrývat 1 600 metrů kolem dálnice. Má přitom navázat na stávající protihlukové stěny, které byly v minulosti postaveny směrem od západního okraje Brna.

„Mohu potvrdit, že brněnský okruh dále pokračuje. Říkám to s pokorou toho, že je to v rámci celé České republiky nejméně hloupé z hloupých řešení, jaké stavby jsem měl zastavit a jaké ne,“ uvedl ministr dopravy Vít Bárta (VV).

Práce na výstavbě Královopolských tunelů pod Dobrovského ulicí byly zahájeny již před dvěma lety, tunely byly proraženy letos. Stavba má být dokončena nejdříve koncem příštího roku.

Ministr spolu se zástupci samosprávy řešil i možné zrušení letů mezi Prahou a Brnem, které provozují ČSA. Bárta slíbil, že tuto věc prošetří. Řešit chce v budoucnu i investice do modernizace dálnice D1 a jejího plánového rozšíření.

Mezi zmražené projekty naopak patří stavba železničního uzlu Brno. „V současném investičním rámci jednoznačně nemůže být řeč, že bychom tak zásadní investici byli schopni realizovat. S krajem i městem budeme spolupracovat na tom, aby se tento projekt stal prioritním pro následující léta,“ uvedl Bárta. „Dosud byla v rámci brněnského projektu dokončena první část odstavného nádraží,“ uvedl mluvčí Správy železniční a dopravní cesty Pavel Halla.

Ministr v Brně jednal i o projektu silnice R52. Sám ale o tomto tahu, který má propojit Brno s Vídní, veřejně neřekl ani slovo. Důrazně se ovšem o její urychlenou výstavbu zasazoval hejtman Michal Hašek. „Je to priorita kraje a věřím, že do roku 2014 zahájíme v souladu s mezivládní dohodou České republiky a Rakouska výstavbu R 52 budováním obchvatu města Mikulova,“ uvedl Hašek po jednání s ministrem. Podle Niny Ledvinové z oddělení komunikace Ředitelství silnic a dálnic ovšem obchvat Mikulova nemá ani územní rozhodnutí, takže zahájení výstavby v nejbližší době je prakticky nemožné.

Vizualizace nového brněnského nádraží
Zdroj: ČT24
Autor: ČT24