Podívejte se, jak vypadá Pražský okruh před otevřením

Praha - Otevřením nové části Pražského okruhu v jižní části města se zkrátí o desítky minut cesta řidičům, kteří se potřebují dostat na ruzyňské letiště. Mimo špičku bude nově možné cestovat z dálnice D1 k plzeňské D5 za 19 minut, což je dnes možné zvládnout průměrně za 37 minut, ve špičce i více jak za hodinu. Po jihozápadní části Pražského okruhu začnou jezdit auta už 20. září. Vysokokapacitní komunikace, jejíž součástí je nejdelší silniční most v Česku a několik tunelů, propojí dálnice D1 a D5.

Podle primátora hlavního města Pavla Béma jsou okruhy v současnosti největší a nejdůležitější dopravní stavbou, která po svém dokončení významně ovlivní celý dopravní systém v Praze a okolních aglomeracích.

Nová část Pražského okruhu pomůže především cestujícím z Moravy nebo jižních Čech. „Otevření Pražského okruhu znamená pro Letiště Praha zhruba 100 000 cestujících ročně, kteří by jinak letěli spíše z Vídně či Bratislavy,“ uvedl Stanislav Zeman, výkonný ředitel pro letecký obchod, marketing a řízení produktu Letiště Praha.

Nová spojka by měla výrazně odlehčit nynější Jižní spojce a také Barrandovskému mostu, kde denně projede více než 100 000 vozidel. Zhruba 60 000 z nich by měla převzít právě nová komunikace.

Základní fakta

· 23 km novostavby Slivenec – Lahovice – Vestec – Modletice
· komplexní rekonstrukce 7 km dlouhého úseku Třebonice – Slivenec
· 2,5 km dlouhá estakáda přes Berounku a Vltavu
· 1,7 km dlouhý tunel Lochkov
· 1,9 km dlouhý tunel Cholupice
· 425 m dlouhý most přes Lochkovské údolí
· moderní liniové řízení dopravy
· dvě rozsáhlá mimoúrovňová křížení – u Modletic (D1) a Zbraslavi

zdroj: ŘSD