Při dostavbě R6 mají přednost obchvaty a úspory, tvrdí Bárta

Karlovy Vary - Stavba silnice R6 mezi Prahou a Karlovarským krajem bude pokračovat, ale oproti dřívějším příslibům podstatně pomaleji. Prioritu dostanou v nejbližší době obchvaty měst a obcí. Už naprojektované, ale nezahájené stavby bude zřejmě nutné přeprojektovat, aby byly levnější, řekl dnes novinářům ministr dopravy Vít Bárta (VV) při své návštěvě Karlovarského kraje.

Podle Bárty je třeba diskutovat o tom, jak celý projekt stavby silnice R6 zlevnit. Podle bývalého náměstka hejtmana Karlovarského kraje Jana Zborníka by se dalo z celkových asi 25 miliard korun nákladů na dostavbu R6 ušetřit až pět miliard. „Já mám ambice vždycky větší. Já bych byl rád, abychom se u podobné projektové činnosti bavili o desítkách procent,“ uvedl Bárta.

Ministr dopravy Vít Bárta:

„Je patrné, že slibovat výstavbu R6 v následujích 120 letech je věc, která není mravná.“

Ministr ale zároveň chce, aby se v co nejkratší době začaly řešit problémy obcí, které jsou nadměrnou dopravou postižení, a kterých se tak zpomalení dostavby rychlostní silnice nejvíce dotkne. Prioritou by měly být obchvaty, ale také opatření jako průjezdné váhy nebo i zpoplatnění silnice I/6 pro nákladní dopravu.

Zastavení dalších staveb na R6 se mimo jiné dotklo i Lubence v Ústeckém kraji, který měl obejít obchvat silnice. Podle starosty Lubence Bohumila Peterky jsou slova ministra Bárty o tom, že se přednostně budou stavět právě obchvaty, nadějná. „Obchvat je už projekčně téměř připravený. Já doufám, že by vše mohlo být příští rok připraveno a mohlo by se začít kopat,“ řekl dnes novinářům Peterka.

Hejtman Karlovarského kraje Josef Novotný se záměry ministra na zlevnění staveb silnice souhlasí. Ohledně zpoplatnění silnice I/6 věří, že se zpoplatnění bude řešit koncepčně. „Aby to nedopadlo tak, že nám kamiony budou jezdit jinde, než by měly, po krajských silnicích,“ řekl Novotný.