Moravskoslezští poslanci budou tlačit na vládu kvůli dostavbě silnic

Ostrava - Všech 22 moravskoslezských poslanců chce společně vyvíjet tlak na vládu, aby řešila problémy, které vyvstaly v regionu v souvislosti s úsporami ve státním rozpočtu. Především chtějí docílit, aby v regionu znovu pokračovala stavba klíčových silnic, které většinou zastavil ministr dopravy Vít Bárta (VV). Dnes se na tom poslanci dohodli na jednání s vedením Moravskoslezského kraje.

Zástupcům kraje se nelíbí, že v rámci úspor vláda také zrušila spolufinancování projektů z evropských fondů a snížila státní výdaje na sociální služby. „Shodli jsme se, že společnými silami budeme vyvíjet tlak na vládu, aby nezůstal tento status quo, aby se našlo nebo hledalo řešení,“ uvedl po jednání hejtman Moravskoslezského kraje Jaroslav Palas (ČSSD). Klíčové je podle něj najít řešení, jak pokračovat v dopravních stavbách. Palas očekává pomoc všech poslanců, kteří byli zvoleni za Moravskoslezský kraj.

„Poslanci deklarovali jednotu v prosazování zájmů Moravskoslezského kraje, ať už v budování dopravní infrastruktury, v sociálních službách, oblasti školství i zdravotnictví. Věřím, že na půdě Poslanecké sněmovny těch 22 lidí napříč politickým spektrem bude hlasovat o věcech pro Moravskoslezský kraj. Věřím, že přispějí i tlakem do svých vlastních poslaneckých klubů a pomohou kraji věci řešit,“ dodal hejtman.

Kočí doufá, že Bárta zatočí s předraženými zakázkami - a pak bude na silnice

Moravskoslezská poslankyně Kristýna Kočí (VV) po jednání s vedením kraje uvedla, že chce se svým stranickým kolegou a ministrem dopravy Bártou diskutovat o dalším financování zastavených dopravních staveb. „Peníze nyní nejsou, ale já pevně věřím, že postupem doby, tak jak on (ministr Bárta) bude jednat nejenom s dodavateli, ale jak bude rozkrývat předražené zakázky, bude nacházet finanční prostředky, a nějaké peníze například na dostavbu klíčové silnice mezi Ostravou a Opavou se najdou,“ uvedla Kočí. Podle ní se nabízí profinancování důležitých staveb i pomocí spolupráce veřejného a soukromého sektoru formou projektu PPP.

Zástupce TOP 09 Pavol Lukša potvrdil, že se se zákonodárci dohodli na tom, že budou tahat za jeden provaz napříč politickým spektrem, zejména co se týče dopravní infrastruktury, ale i dalších palčivých věcí, které trápí Moravskoslezský kraj. „Chceme dostat do rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury kolonku, kde se znovu nějaká malá část finančních prostředků dá i na další stavění silnice Ostrava - Lazce - Opava, alespoň v potřebné výši,“ uvedl.

Ministr dopravy zastavil v regionu několik důležitých silničních staveb, například silnice mezi Ostravou a Opavou, několika dálničních přivaděčů nebo prodloužení ulice Rudné v Ostravě. Souhlasil pouze s dostavbou dvou důležitých staveb - mostu v Bohumíně a Místecké ulice v Ostravě v nejnutnější podobě.