V České Třebové dokončili dopravní terminál

Česká Třebová (Orlickoústecko) - Po šesti letech dokončili v České Třebové na Orlickoústecku dopravní terminál za 330 milionů korun, což pro město představuje nejdražší stavbu v jeho historii. O nové podobě vlakového a autobusového nádraží se hovořilo v České Třebové od roku 2004. Nyní je starší objekt nádraží Českých drah spojen s moderním zastřešeným autobusovým terminálem. V podzemí se nachází 270 parkovacích míst. Na řadě míst jsou instalované informační panely, které informují o městě, regionu i odjezdech vlaků a autobusů.

Podle starosty Jaroslava Zedníka projekt rozhodně není předražený. „Terminál jsme udělali nejlevněji, jak to šlo. Mohl být klidně o 150 milionů korun dražší. Není to stavba na pět let a jsem přesvědčený, že 60 let do něj nebude nikdo muset nic investovat,“ řekl Zedník.

Celá stavba vyšla na 330 milionů korun, 173 milionů korun získalo město z evropských dotací, zbytek uhradilo samo. Projekt se nakonec prodražil o tři miliony korun, protože město chtělo kvalitnější elektrickou centrálu. Práce se komplikovaly v zimě, kdy bylo hodně chladné počasí. Terminál má rovněž pevnější základy.

„Kvůli novému terminálu jsme opravili fasádu a připravujeme opravu prvního nástupiště. Třebová je významný železniční uzel,“ uvedl Michal Štěpán z Českých drah.

Cestující si nově mohou kromě jízdenek na vlak zarezervovat na internetu také místo v podzemním parkovišti. Nabídka platí pro cesty do Prahy a zahraničí. Do konce platnosti letošního jízdního řádu jich je k dispozici deset, později jich bude možná víc, dodal Štěpán.

Terminál zdobí i výtvarné prvky - fontána se zeměkoulí či na kruhovém objezdu socha stavitele a projektanta železnic Jana Pernera od brněnského výtvarníka Jaromíra Garguláka. Štíhlá stylizovaná postava s okřídleným kolem, který je symbolem železnice, se řadě lidí nelíbí.

Vydáno pod