Pařížský autosalon dnes otevřel své luxusní brány návštěvníkům

Paříž - Na mezinárodním autosalonu v Paříži dnes vystřídají novináře návštěvníci. Čeká na ně víc než stovka premiér značek a vozů. Zájemci budou moci všechny novinky obdivovat až do 17. října. Účast by měla být veliká. Na minulý ročník před dvěma lety přišlo přes milion lidí, a protože krize ustupuje, mohlo by být číslo překonáno. Kromě povinných zelených aut se na salonu opět ke slovu hlásí sportovní a luxusní vozy. Krize totiž ustupuje a automobilky vědí, že na drahých modelech vydělají nejvíc.

Přesto, že jde o francouzský autosalon a francouzské automobilky jsou tak na domácím hřišti, návštěvníci mohou obdivovat novinky z celého světa. Půjde například o Audi quattro koncept. Automobilka tak vzpomíná na dobu, kdy značka přepisovala pravidla rally. Audi se s vozem chtělo pochlubit už loni. Kvůli krizi ale muselo počkat rok ve firemních garážích.

manažer designu Audi Steve Lewis o Audi quattro koncept

„S představením auta jsme čekali dlouho, teď je ale ta správná doba. Uvažujeme, že vyrobíme i speciální sérii.“

0

Audi se však pyšní i novou luxusní řadou A7. Ta soupeří s další novinkou – Mercedesem CLS. Ten před šesti lety založil kategorii čtyřdvéřových kupé. „My si dobře rozmýšlíme, jestli má cenu uvádět nástupce takových modelů. Díky rychlému oživení jsme si ale jisti, že novinka naváže na úspěchy předchůdce,“ říká marketingový ředitel Daimleru Johannes Reifenrath.

Bojovat o přízeň návštěvníků bude i Porsche

Do boje bylo vysláno i klasické kupé řady 6 od BMW. Návrat luxusu a exkluzivity do Paříže demonstruje i Porsche se speciální verzí 911 Speedster. Každý, kdo si na něj brousí zuby, by měl začít šetřit. Přijde totiž na pět milionů korun.

Doba supersportů podle Lamborghini také ještě neskončila. Tvrdí to aspoň studie Sesto Elemento. „Takto vidíme budoucnost. Díky uhlíkovým vláknům budou naše vozy lehčí a dynamičtější,“ tvrdí ředitel značkového designu Lamborghini Manfred Fitzgerald.

Zahanbit se nedal ani jindy tajemný Lotus. Anglický malosériový výrobce sportovních vozů totiž představuje nový model málokdy. V Paříži jich však ukázal hned pět najednou, a postaral se tak o velký rozruch. Někdejší hvězda formule 1 tak zavelela k útoku. Na scénu vrací i legendární modely jako Esprit nebo Elan. „Lotus má stále hodně fanoušků. Teď chceme soupeřit s Ferrari, Porsche nebo Aston Martinem,“ těší se šéfdesignér Lotusu Donato Coco.

Po Ferrari se jen zaprášilo

Ferrari je ale automobilkou, která s nikým bojovat nemusí.O její vozy totiž soupeří sami zákazníci. Pařížská novinka tak SA Aperta byla vyprodána ještě před premiérou na autosalonu. Za jeden kus její fandové zaplatí deset milionů korun.