Dráhy nakoupí nové Regionovy, všechny dvouvozové

Praha - Cestující se na místních tratích dočkají většího komfortu. České dráhy (ČD) totiž nechají zrekonstruovat další vlaky. Dnes podepsal jejich ředitel Petr Žaluda smlouvu na dodávku 62 zrekonstruovaných jednotek Regionova se společností Pars nova. Podle mluvčí ČD Kateřiny Šubové by se nové soupravy měly na železnici objevit do podzimu 2012. Půjde už o třetí vyráběnou sérii vlaků Regionova pro ČD, nové soupravy opět vzniknou ze starých motorových vozů řady 810 a odpovídajících přívěsných vagonů. Všechny další Regionovy budou dvouvozové. Poslední třívozovou soupravu se dvěma motorovými a jedním vloženým vozem předal Pars drahám dnes.

Repasovaných souprav starých dvounápravových motoráků řady 810 a odpovídajících přívěsných vozů v současné době jezdí na dráze 161. „Z toho je 137 dvouvozových a 24 kusů třívozových. Poslední dvě třívozové Regionovy budou dnes současně s podpisem smlouvy předány Českým drahám,“ uvedla Šubová. Objeví se na tratích v Olomouckém kraji.

Díky zakázce přijal Pars sto zaměstnanců, kteří museli před měsícem odejít. „Je to prakticky český vlak, který v kombinaci s českými dodavateli vytváří řadu pracovních příležitostí. Nejenom u nás v Šumperku, ale i u našich subdodavatelů,“ řekl předseda představenstva společnosti Pars nova Tomáš Ignačák.

Za renovaci vozů řady 810 zaplatí ČD necelých 1,6 miliardy korun. Modernizace jedné dvouvozové soupravy vyjde přibližně na 25 milionů korun a Pars nova jich bude měsíčně vyrábět čtyři až pět. Proti starším Regionovám by měla mít další série lepší provozní vlastnosti. Pro cestující budou pohodlnější a také méně hlučné.

Podle ředitele ČD Petra Žaludy budou Regionovy z dnes podepsané zakázky nasazeny ve Středočeském, Jihočeském, Plzeňském, Libereckém a Ústeckém kraji.

Regionova je tvořena motorovým a řídicím vozem, které jsou v provoze trvale spojeny přivrácenými čely. Jedná se vlastně o modernizaci původních vozů vyráběných ve Vagonce Studénka v letech 1973-1983, konkrétně motorového vozu řady 810 a přípojného vozu řady 010 z majetku Českých drah.

zdroj: www.parsnova.cz

Rekonstrukce motorového vozu řady 810 na část jednotky Regionova (ř. 814).
Zdroj: ČTK
Autor: Vladislav Galgonek