ODS se mění na věrnostní klub

Praha - Občanská demokratická strana připravuje pro své členy věrnostní bonusový program. Dojednává spolupráci se společností T-Mobile a také s Českou pojišťovnou, díky níž bude mít strana kromě levnějších služeb zřejmě také podíl na zisku. Podle informací serveru Aktuálně.cz je ODS už téměř před podpisem smlouvy s oběma partnery. Organizace Transparency International před podobnými praktikami varuje, politika a byznys by se podle ní spojovat neměly.

Členové ODS by podle plánů strany mohli mít od začátku roku levnější volání v mobilní síti a některé pojišťovací služby. Kromě toho se největší vládní strana pokouší domluvit také výhodnější bankovní služby, zatím ale tají, o jakou banku by mělo jít. „Chceme odměnit naše členy za věrnost, chceme být pro ně více atraktivní,“ řekl hlavní manažer ODS Jan Kočí. Program by podle expertů mohl přinést například v případě služeb operátorů až poloviční slevy.

ODS navíc s firmami vyjednává i o možném podílu na zisku. „Zisk pro ODS poplyne z reklamy. Firmy, se kterými uzavřeme smlouvu, si zadají reklamu v našem časopise,“ připustil manažer Kočí. „Nečekáme, že nám to nějak výrazně vylepší rozpočet,“ doplnil. Čerpání výhod bude pro členy dobrovolné. ODS si na operaci najala firmu, která zajistí jak komunikaci s jednotlivými firmami, tak výrobu karet s čárovým kódem, jejichž prostřednictvím budou členové ODS slevy uplatňovat.

Otázka propojení s byznysem

ODS je se 30 tisíci členy pro T-Mobile i pro Českou pojišťovnu zajímavým klientem. To potvrdili zástupci obou společností. Transparency International ale varuje před otevíráním cesty ke skrytému financování politických stran prostřednictvím soukromých firem. „Politická strana by měla dělat politiku, nikoliv obchodovat,“ řekl Stanislav Beránek z TI.