Zima ve vagonech a poškozené sedačky - první třída na železnici

Brno - Poškozené sedačky, netekoucí voda a teplota kolem deseti stupňů - i tak může u Českých drah vypadat vagon 1. třídy. Kdo ve čtvrtek ráno cestoval z Brna do Ostravy rychlíkem Radegast a připlatil si 1. třídu, asi se divil. Sedačky ve vagonu se rozpadaly a teplota rozhodně nebyla příjemná. Důvodem vzniklé situace je nedostatek volných vozů. Na cestující tak zbývají i 40 let staré vagony.

Podle vrchního inspektora Drážní inspekce Josefa Dvořáka je stav některých vozů 1. třídy skutečně žalostný a nejedná se o věc náhodnou. V knize vozu je přitom už několikrát uvedeno, že topení netopí dostatečně nebo vůbec, voda na záchodě neteče a sedačky jsou poškozené, vagon je ale stále v provozu. Důvodem je nedostatek vagonů.

„Velké množství vagonů se teď opravuje, aby byly lepší a nabídly cestujícím lepší komfort, v tuto chvíli bohužel musíme používat i vozy, které třeba nejsou v ideálním stavu,“ řekl mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský.

Jiné vozy musely dráhy odstavit kvůli extrémním mrazům, na cestující tak zbývají i 40 let staré vagony. A ty jezdí tak, jak je v 60. nebo 70. letech vyrobili. Podle Drážní inspekce to rozhodně není poprvé, co ČD vypravily vagon v takovém stavu.

Podle mluvčího ministerstva dopravy Jakuba Ptačinského ČD mimořádně vytáhly tento vlak, který byl vysloužilý a připravený na opravu, z důvodu, aby vůbec odjel. Pro cestujícího je to lepší řešení, než kdyby byl spoj úplně zrušen.

I přesto ale dostanou České dráhy za vypravení vagonu 1. třídy v rychlíku Radegast pravděpodobně pokutu. Za nízkou kulturu cestování zaplatily na sankcích jen do letošního září 3,5 milionu korun.

Pomalovaný vagon
Zdroj: ČT24
Autor: ČT24