Lidé v Česku o Štědrém dnu odeslali 73,8 milionu SMS

Praha - Češi o Štědrém dnu odeslali 73,8 milionu textových zpráv, tedy o 1,1 milionu méně než loni. Multimediálních zpráv (MMS) tuzemští operátoři napočítali přes 699 tisíc, o pětinu méně než v minulém roce. Meziročně vyšší byl letos naopak počet hovorů.

Zákazníci T-Mobilu rozeslali 29,6 milionu textových zpráv, což je téměř o pět procent méně než loni. Trendem přitom bylo rozesílání textových zpráv přes nejrůznější externí aplikace, například prostřednictvím internetu. Množství takto poslaných zpráv se meziročně zvýšilo o tři procenta na téměř 3,6 milionu. „Nejrušnější SMS hodinou byl úsek 13:30 až 14:30, kdy SMS centrum zpracovalo více než 2,8 milionu zpráv,“ uvedla mluvčí operátora Martina Kemrová. V nejrušnější čtvrthodině mezi 13:45 až 14:00 pak bylo zpracováno 737 tisíc zpráv.

Externí aplikace byly oblíbené i u Vodafonu. „Proti loňsku lidé posílali méně SMS zpráv ze svého mobilního telefonu, zato čtyřikrát více z internetových bran, zejména z Vodafone parku, který umožňuje snadno poslat jednu zprávu na mnoho čísel,“ uvedl mluvčí operátora Miroslav Čepický. Celkem poslali lidé přes Vodafone 16,5 milionu textových zpráv, o půl milionu více než loni.

Zákazníci společnosti Telefónica O2 odeslali během Štědrého dne více než 27,6 milionu SMS, což je srovnatelná hodnota s loňským rokem. „Nejsilnější provoz byl zaznamenán v čase po štědrodenním obědě mezi 13. a 14. hodinou, kdy bylo odbaveno přes 2,6 milionu SMS zpráv,“ uvedl mluvčí operátora Martin Žabka. V průběhu nejzatíženější minuty, ve 13:00, odeslala SMS centra 44 671 textových zpráv.

Nejvíce si lidé volali před polednem

Nejvíce MMS zpráv odeslali zákazníci Telefóniky O2, a to 238 tisíc, zákazníci T-Mobilu jich odeslali 235 tisíc a klienti operátora Vodafone přes 226 tisíc. U O2 byla v případě MMS zpráv špička mezi 12. až 13. hodinou, u T-Mobilu mezi 11:30 až 11:45. Vodafone v tomto případě termíny největšího „návalu“ MMS neupřesnil.

„Celkový počet příchozích i odchozích hovorů dosáhl téměř 16,6 milionu, což představuje meziroční pokles o téměř 2,2 procenta,“ řekla k provozu u T-Mobile Kemrová. Největší hlasový provoz se podle ní odehrál mezi 10:15 a 11:15, kdy bylo uskutečněno téměř 1,6 milionu hovorů. Zvýšený provoz byl také kolem 20. hodiny, podle mluvčí si lidé sdělují dojmy z vánoční nadílky. O2 zaznamenala přes 17,4 milionu hovorů, což je o bezmála dva miliony více než loni. „Špička byla zaznamenána mezi 10. a 11. hodinou, kdy proběhlo přibližně 1,7 milionu hovorů,“ uvedl Žabka. Vodafone zaznamenal 7,64 milionu hovorů, což je o sedm procent více než loni. Špičku měl tento operátor mezi desátou a jedenáctou.

Ilustrační foto
Ilustrační foto