Policie chce zatočit s piráty silnic

Ostrava/Praha - Na tramvajovou zastávku v centru Ostravy najel na Silvestra odpoledne čtyřiadvacetiletý řidič, který nezvládl předjíždění. Zranil tři lidi a z místa ujel, aniž by zraněným poskytl první pomoc. Kriminalisté ale i díky všímavosti svědků po několika hodinách našli auto a hned v sobotu si vyslechl obvinění z těžkého ublížení na zdraví z nedbalosti a neposkytnutí pomoci. Muži, který se kriminalistům ke všemu přiznal, hrozí až pětiletý pobyt ve vězení. Případ je přesným příkladem toho, proti čemu chce policie od Nového roku bojovat. Dopravní policisté sázejí na své dálniční passaty s kamerami, které budou nově hlídat dálnice až v sedmdesáti procentech denního času a v noci intenzivněji než dosud.

Mladý muž na Silvestra okolo 18:15 po tramvajovém pásu v ostravské Nádražní ulici předjížděl autobus. Pravděpodobně jel příliš rychle a dostal smyk. Vjel přes obrubník do prostoru zastávky MHD, kde se nacházeli lidé. Při nehodě utrpěli vážná zranění dva cestující - šestasedmdesátiletá žena a její o dvacet let mladší syn. Patnáctiletá dívka utrpěla lehká zranění. Nejvážněji zraněna byla seniorka. „Utrpěla poranění hlavy a hrudníku. Do nemocnice jsme ji převáželi s podezřením na poranění mozku,“ komentoval situaci mluvčí moravskoslezských záchranářů Lukáš Humpl. Dodal, že muž při střetu s autem utrpěl poranění nohy.

Ujetí od nehody se podle policie nevyplácí. Neposkytnutí pomoci zraněným obětem dopravní nehody se od loňského ledna trestá přísněji. Nový trestní zákoník totiž zpřísnil postih pro řidiče, kteří ujedou, ze tří na pět let. Tresty jsou vyšší než za samotné ublížení na zdraví.

Dopravní policie půjde pirátům silnic po krku

V souvislosti s prioritami dopravní policie se zaměříme na piráty silnic. Prioritou bude i otázka způsobu jízdy, jízda v jízdních pruzích, nesprávný způsob jízdy či nesprávné předjíždění. Tak nyní vystupuje šéf dopravních policistů Leoš Tržil. Spoléhá hlavně na 16 passatů s kamerami, které budou dálnice křižovat skoro nepřetržitě. „Očekávám jejich efektivní nasazení, kde minimálně počítáme se 70 procenty denní doby v měsíci a s 50 procenty noční doby,“ dodal Tržil.

Případy nejsou ojedinělé - luxusní mercedes na D1 zavinil srážku

Policii k tomu vyprovokoval také nárůst agrese na dálnicích. Například v tomto týdnu: majitel luxusního mercedesu s prominentní značkou dvakrát úmyslně zbrzdil řidiče na dálnici D1. Vždy je předjel a pak těsně před nimi šlápl na brzdu. V jednom případě to skončilo srážkou. Agresivní jízdou podle policie ohrozil životy tří dospělých a dítěte. „Tento agresivní řidič se prezentoval jako vysoce postavený manažer firmy,“ popsal typ řidiče vedoucí  Dálničního oddělení policie Mirošovice.

Jde o Aleše Trpišovského, předsedu představenstva a generálního ředitele developerské a dopravní společnosti HRBS. Upozornili na něj lidé v internetových diskusích a potvrzuje to i policie. Ta také požadovala uvalení vazby hlavně proto, aby neovlivňoval svědky - policii přišlo podezřelé třeba to, že jeho spolujezdkyně nejdřív vypovídala proti němu, ale po pár hodinách obrátila.

Krajské státní zastupitelství ale s vazbou nesouhlasilo a nařídilo bezohledného řidiče Aleše Trpišovského propustit. Zatím čelí obvinění z pokusu o úmyslné ublížení na zdraví, za což mu hrozí až 12 let za mřížemi.