Cestující v Chotěbuzi mrznou před novou čekárnou

Chotěbuz - Přestože České dráhy investovaly v roce 2008 více než čtyři miliony korun do opravy budovy železniční zastávky v Chotěbuzi u Českého Těšína, od Nového roku ji pro veřejnost uzavřely. Rekonstruovaná budova s podchodem a dvěma nástupišti tak funguje pouze jako takzvaná neobsazená zastávka. A cestující, kterých se na nádraží podle místních vystřídají v sezoně desetitisíce, se nemohou před rozmary počasí ukrýt do zbrusu nové a údajně i stále vytápěné čekárny.

Obyvatelé Chotěbuze i radnice doufali, že se po rekonstrukci znovu otevře na nádraží čekárna a budou se tam prodávat jízdenky. Spletli se. „Dostali jsme odpověď, která nás překvapila. Že se nemusíme starat, protože zastávka bude neobsazena. To znamená, že pracovnice tam již nebude,“ uvedl starosta Chotěbuze Martin Pinkas (KDU-ČSL). „Pro nás není ekonomické vrátit znovu otevření pokladny, protože ta frekvence cestujících je tam poměrně nízká a je logičtější zajistit pro cestující odbavení ve vlaku,“ vysvětlila rozhodnutí drah jejich mluvčí Kateřina Šubová.

Místní občané však nízké počty cestujících, kteří využívají zastávku, zpochybňují. Zaprvé zde cestou do práce přestupují studenti i dělníci, zadruhé je Chotěbuz oblíbenou cílovou stanicí turistů z celého regionu. „Určitě přijíždějí vlakem, přes sezonu desítky tisíc lidí nejen do Rybího domu, ale i do archeoparku - celé školní výlety, důchodci, turisti,“ míní provozovatelka Rybího domu Jana Szotkowská.

Pavel Halla ze Správy železniční dopravní cesty

„Nebyla to investice, která byla vynaložena marně. Protože to byly příprava na tu budoucí optimalizaci, která se bohužel stále odkládá.“

Všichni, kdo do Chotěbuze zavítají, jsou odkázáni pouze na vyvěšený jízdní řád a směrové tabule na nástupištích. V Chotěbuzi se přitom rozdělují tratě do dvou směrů. V době špičky přijíždějí na čtyři koleje vlaky doslova každou čtvrť hodinu. V mrazivém počasí navíc schází i čekárna. Údajně ji nelze otevřít, protože stejně jako nově opravená budova bude sloužit k dálkovému řízení trati. Zatímco si cestující na nástupištích užívají rozmarů počasí, dveře krásně opravené a podle některých občanů dokonce vytápěné čekárny zůstávají zavřené.