Trabant odjel z první třicítky oblíbených aut

Praha – Průměrné stáří aut v Česku je skoro čtrnáct let, a vozový park tak stárne. I přesto ale ze silnic mizí symboly minulosti. Trabant vypadl z první třicítky nejrozšířenějších tuzemských aut a v provozu jich je pod pětadvacet tisíc. Ještě v polovině loňského roku se držel na devětadvacáté příčce žebříčku a byl rozšířenější než třeba Škoda Superb. Někdy miláček, jindy postrach - Trabant se držel s minimálními změnami ve výrobě přes čtvrt století.

Trabant si během svého života vysloužil řadu přezdívek a lidé ho buď milovali, nebo nenáviděli. Potkat ho dnes v provozu je ale čím dál těžší, jen loni jich na vrakovištích skončily asi dva tisíce. V roce 1964 přitom Trabant platil za hvězdu.

Za léta se změnil jen minimálně, třeba v roce 1986 už řidič nemusel vystoupit z auta s měrkou v ruce, aby zjistil, kolik má ještě benzínu. Ve své domovině lidé na Trabanta čekali celá léta, stopku mu ale vystavil konec režimu. Zákazníci svou hvězdu zavrhli a vyrazili do prodejen západních značek. Skalní fanoušci na něj ale dopustit nedají.

Ještě předloni vyrobili ve Frankfurtu nový Trabant

Předloni pak byl atrakcí autosalonu ve Frankfurtu nový Trabant, firma ale zatím nenašla dostatek peněz na zahájení výroby. Přesto není vyloučené, že legenda bude pokračovat a na silnicích zase pár kousků přibude.

Trabant
Trabant