Elektrická rikša se objeví i v Evropě

Amsterdam - Rikši, nebo-li takzvaná vozítka tuk tuk jsou k vidění hlavně v ulicích Indie, Thajska nebo Egypta, kde slouží většinou jako taxi nebo menší dodávky. Jejich používání bylo až do teď v Evropě omezeno kvůli bezpečnostním předpisům. Vozítko tuk tuk je se svým charakteristickým zvukem motoru ideálním dopravním prostředkem třeba pro chaos v centru Bankoku. Nizozemská společnost ale udělala z motorového tuk tuku ekologický elektromobil pro evropské silnice.

„Rozhodli jsme se původní typ vozítek přepracovat, základem je teď baterie. Tak jsme navrhli elektromobil, který je díky velikosti baterky maximálně soběstačný. Také jsme se museli celý vůz upravit tak, aby odpovídal stávajícím předpisům Evropské unie pro motorová vozidla, jinak by naše rikši vůbec nemohly na silnici,“ uvedl šéf výrobny rikš Roland Vos.

Podvozek trojstopých tuk tuků nese čtyři sta kilovou baterii, která vydrží napájet rikšu na trase dlouhé až osmdesát kilometrů. Maximální rychlost vozítka je kolem padesáti kilometrů v hodině.

„Od té doby, co jsme loni v říjnu elektrorikšu představili v Mnichově, se nám hrnou poptávky z celého světa. Nedávno jsme uzavřeli smlouvy s distributory v Německu a Belgii. Teď máme v plánu prorazit na jih Evropy,“ doplnil Vos.

Nizozemská firma vyrábí tři modely moderních tuk tuků. Klasické vozítko pro tři osoby, verzi s větším nákladním prostorem a typ limuzína, což v případě rikši znamená šestimístný vůz. Základní verzi elektromobilu lze pořídit v přepočtu za necelých 270 tisíc korun.