Více než třetina v Česku prodaných aut je šedá nebo červená

Praha - Více než třetina aut prodaných v tuzemsku je šedá nebo červená. Šedé lakování volí pětina zákazníků a červené 17 procent. Třetí nejoblíbenější barvou je bílá s podílem kolem 15 procent. Vyplývá to ze statistiky Svazu dovozců automobilů za první čtyři měsíce letošního roku.

Nejvíc prodaných aut v šedé barvě má Škoda Auto, jež je největším hráčem na trhu. Šedá vede také například u značek Volvo, Peugeot, Nissan nebo Honda. V červené barvě se nejlépe prodávají vozy Renault nebo Hyundai. Červená je také charakteristickou barvou pro supersportovní vozy Ferrari, kde ji volí přes 80 procent nových majitelů. Bílé jsou nejčastěji například lexusy.

U prémiových značek, jako jsou Audi, BMW, Mercedes nebo Porsche, je nejoblíbenější černá. Černá je nejvíce zastoupená i u další německé značky Volkswagen. Modrá, která je čtvrtou nejrozšířenější barvou, vede v prodejích značky Ford.

Celkem se v Česku za první čtyři měsíce letošního roku prodalo 56 646 vozů, což je o čtyři procenta více než loni. Třetinu prodávaných aut tvoří provedení kombi, čtvrtinu hatchbacky a 15 procent sedany.