Do Vysokého Mýta se řidiči dostanou po nově opravené silnici

Vysoké Mýto - V Pardubickém kraji uvedli do provozu nově opravený úsek silnice mezi Chocní a Vysokým Mýtem. Stavbu financovala Evropská unie. Bohužel, na rekonstrukci řady dalších tras, které jsou v dezolátním stavu, hledají krajští úředníci i politici peníze marně už řadu měsíců. Oprava osmikilometrového úseku stála 162 milionů korun. Dříve díry, praskliny a chatrné krajnice nahradily pevnější vrstvy, odvodnění a dokonce okružní křižovatka nebo moderní most u Dvořiska.

Podle starosty Vysokého Mýta Miloslava Souška (ČSSD) by samotné město nebylo schopné stavbu ufinancovat. Desítky jiných silnic v Pardubickém kraji takové štěstí nemají.

Přes 70 procent silnic třetí třídy je oznámkováno školní známkou čtyři až pět a u silnic druhé třídy je to bez dvou procent polovina, uvedl ředitel SÚS Pardubického kraje Miroslav Němec.

/*json*/{"map":{"lat":49.976617564676,"lng":16.197624206543,"zoom":12,"mapTypeId":"hybrid"},"markers":[{"lat":49.966901783263,"lng":16.189041137695,"type":"1","description":""}],"polylines":[],"circles":[],"polygons":[],"rectangles":[]}/*json*/

Pardubický kraj se snaží získat všemožnými způsoby peníze na obnovu silnic. „Komunikace druhé a třetí třídy, které patří Pardubickému kraji, na ně vůbec kamionová doprava nepatří,“ uvedl náměstek hejtmana Pardubického kraje Jan Tichý (ČSSD). Komunikace jsou konstruované na zátěž do 12 tun, doplnil.

Zatímco se regionální politici snaží tlačit na změny v rozpočtovém určení daní a zavedení mýtného, řidičům na děravých cestách dochází trpělivost. Na obnovu zničených silnic Pardubickému kraji momentálně zbývá kolem 170 milionů korun.

Úspory se projeví i na silnicích I. tříd a dálnicích. „Nebudeme dělat zásadní opravy až do podloží, ale bude se jenom opravovat mikrokoberec nebo pouze obrusná vrstva,“ uvedla mluvčí ŘSD Martina Vápeníková.