Nový úsek D3 by měl řidičům sloužit od půlky roku 2013

České Budějovice - Řidiči by mohli začít jezdit po novém úseku dálnice D3 mezi Táborem a Veselím nad Lužnicí zřejmě od poloviny roku 2013, kdy by měl být pětadvacetikilometrový úsek dokončen. Bude to teprve druhý zprovozněný úsek na dálnici, která má spojit Prahu s jihem Čech a Rakouskem. Řidičům nyní slouží jen zhruba 15 kilometrů dálnice u Tábora. Práce na stavbě úseku jsou asi v polovině. Dělají se hlavně zemní práce, přeložky inženýrských sítí a staví se mosty.

Povrchy vozovek stavebníci ještě na žádné části dálnice nepokládají. Přijdou na řadu až na závěr stavby, na konci roku 2012 a první polovině roku 2013, uvedl manažer dostavby D3 František Petroušek z českobudějovického Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD). Všechny potřebné pozemky ŘSD už vykoupilo a má i stavební povolení pro tuto trasu, poslední nabylo právní moci v březnu tohoto roku.

ŘSD několik let řešilo problémy s majitelem pozemku o výměře 844 metrů čtverečních. Majitel stále stupňoval své požadavky za odprodej. Loni bylo nakonec rozhodnuto o tom, že se dálnice odkloní a tomuto pozemku se vyhne. Úsek dálnice mezi Táborem a Veselím nad Lužnicí bude stát zhruba 9,5 miliardy korun bez daně z přidané hodnoty.

O vybudování D3 se hovoří od roku 1987, kdy byla doplněna do základní dálniční sítě v republice. Celková délka plánovaného tahu D3 a navazující rychlostní silnice R3 mezi Prahou a státní hranicí s Rakouskem je zhruba 171 kilometrů. Před 20 lety byl zprovozněn první, 3,3 kilometru dlouhý obchvat Tábora. Nyní motoristé jezdí po D3 v úseku Mezno - Tábor. Dálnice by měla pokračovat dál do Českých Budějovic.

Dálnice D3 z Prahy do Rakouska - výstavba
Zdroj: ČTK/ŘSD