Oprava Nuselského mostu začíná

Praha – Začínají opravy Nuselského mostu v Praze. Práce, které mají zamezit tomu, aby dilatačními spárami nateklo do tunelu metra ukrytého v mostu – jako se to stalo loni v prosinci –, potrvají až do začátku září. Řidiči se zatím musí spokojit s provozem ve dvou pruzích v každém směru namísto obvyklých tří. Současně začínají v Praze i další dopravní uzavírky. Nejvýznamnější z nich je uzavírka Vyšehradského tunelu ve směru do centra, omezen je provoz také na Štěrboholské radiále a na východní části Pražského okruhu u křižovatky s Chlumeckou ulicí. Kolony potom hrozí řidičům v Resslově ulici u Karlova náměstí, kde se už od soboty opravuje vodovod. Směrem do centra je uzavřena Vídeňská ulice.

Nuselský most má uzavřeny dva jízdní pruhy ve směru z centra. Aby byl umožněn provoz alespoň ve dvou pruzích v každém směru, je provoz na mostě částečně převeden do protisměru.

Omezení i v ulici 5. května

Video Reportáž Markéty Šenkýřové
video

Reportáž Markéty Šenkýřové

Podobné opatření platí i v navazující ulici 5. května až ke křižovatce s Hvězdovou. Silničáři v ulici opravují vozovku. „Slibujeme si snížení hlukové zátěže pro obyvatele v této lokalitě,“ poznamenal mluvčí Technické správy komunikací Tomáš Mrázek.

Ve slabém víkendovém provozu nezpůsobila uzavírka dvou pruhů žádné komplikace, provoz je plynulý. Aut na mostě přibude buď ve čtvrtek po svátcích, nebo až příští pondělí. Potom se řidiči musí připravit na kolony, které mohou být ve zúženém prostoru delší než obvykle. „Ti, kteří znají dobře poměry kolem Nuselského mostu, by si měli najít jinou trasu a nechat ty, kteří nutně musí na 'Nuselák' vjet, aby ho použili,“ upozornil Vladimír Hrdoušek z ČVUT.

Objet Nuselský most a ulici 5. května ale není snadné. Například nelze sjet z magistrály do Podolí, protože tam narazí řidiči zase na uzavírku Vyšehradského tunelu a hrozí jim, že budou dále kličkovat od jedné uzavírky ke druhé.

Do mostu zatékalo

Nuselský most je v provozu od roku 1973, metro jeho útrobami začalo projíždět o rok později. Od té doby neprošel žádnou větší opravou, výsledkem bylo chátrání železobetonové konstrukce. Loni v prosinci při předvánoční oblevě natekl rozšířenými dilatačními spárami do útrob mostu tající sníh. Dostal se do tunelu metra, které bylo nutné ve večerní dopravní špičce – navíc uprostřed předvánočního shonu – zastavit. Dopravní podnik ho nahradil autobusy, jejichž kapacita však nepostačovala, navíc jejich nápor způsobil dopravní kolaps na magistrále.

Oprava mostu a omezení provozu na něm mělo podle prvních plánů začít už v květnu, nakonec ale byl začátek posunut až na první prázdninovou neděli.

Uzavírky v celé zemi

Prázdninové dopravní uzavírky ovšem nejsou doménou Prahy. Své si prožije například řada lidí, kteří rádi tráví dovolenou v Krkonoších. Pracuje se například na silnici I/14 mezi Tanvaldem a Rokytnicí nebo na silnici z Vrchlabí do Špindlerova Mlýna.

Ve Frýdku-Místku zase stavbaři opravují jednu z nejdůležitějších cest ve městě. Obvykle po ní projede pět tisíc aut za den.

Brněnské řidiče sice žádná nová prázdninová uzavírka nepřekvapí, trvají ale ty stávající. Například na severní výpadovce budou dopravní omezení pokračovat celé léto.

Největší uzavírky v Praze
Zdroj: ČT24
Autor: ČT24