Do Česka na svatbu i dobrou večeři

Praha -  CzechTourism představuje Česko zahraničním turistům jako ideální svatební destinaci. Na svatební obřad na české a moravské hrady a zámky chce zatím lákat turisty z pěti evropských zemí – z Velké Británie, Irska, Německa, Slovenska a Polska. Propagovat ovšem CzechTourism nechce jen romantická místa, ale i gurmánské zážitky. Ve spolupráci s asociacemi hotelů a restaurací a kuchařů a číšníků proto pokračuje také certifikací restaurací značkou CzechSpecials.

Česká republika je podle CzechTourismu ideální svatební destinací. „Kombinace romantického prostředí českých a moravských hradů a zámků a na to navazujících zážitků, jako například projížďky kočárem, lety balónem nebo třeba pikniky v zámeckých parcích v kombinaci s velmi příznivou cenou dávají nabídku do příznivého světla,“ upozornil v rozhovoru pro ČT24 ředitel odboru strategie a marketingové komunikace CzechTourismu Marek Mráz.

Zájem o Českou republiku ze strany snoubenců v posledních letech stoupá. V kurzu jsou samozřejmě tradiční destinace jako Praha a střední Čechy, kam zahraniční turisté přijíždějí nejvíce, zájem roste ale také o méně obvyklá místa. „S radostí sledujeme také zájem o jižní Čechy – Český Krumlov nebo zámek Hluboká – nebo jižní Moravu,“ podotkl Mráz.

Video Netradiční turismus
video

Netradiční turismus

Jako nejvíce atraktivní vidí CzechTourism britské snoubence. Ostrované ročně uspořádají téměř 340 tisíc svateb, za které utratí 5,4 miliardy liber. Čtvrtina svateb se přitom koná v zahraničí, především v Karibiku, Spojených státech, Francii a Itálii. A Česká republika si chce z tučného koláče také ukousnout. „Mám spočítáno, že průměrná útrata britských svatebčanů je okolo 7 tisíc liber,“ dodal Mráz.

Kromě běžných snoubenců cílí CzechTourism již od začátku roku také na gaye a lesbičky. „Gayové a lesbičky utrácejí daleko více než běžní návštěvníci. Tvoří dokonce 10 procent příjmů turismu,“ vysvětlil Mráz.

Jaromír Beránek, analytik cestovního ruchu, Mag consulting

„Praha je v rámci homosexuálů určitou Mekkou středoevropského regionu. Na druhé straně jsou na světě daleko významnější místa, ať jsou to třeba některé ostrovy nebo některá velkoměsta, kde je koncentrace homosexuálů daleko významnější.“


Ilustrační foto
Ilustrační foto

Česko láká i na kulinářské zážitky

CzechTourism ale nechce lákat do Česka jen snoubence a svatebčany. Propagovat chce doma i v zahraničí také značku kvalitní české kuchyně CzechSpecials. Gastronomický projekt reaguje na zvýšený zájem o kulinářskou turistiku ve světě a jeho cílem je podpořit atraktivitu České republiky a jejích regionů. Pod sloganem „Ochutnejte Českou republiku“ chce inspirovat milovníky dobrého jídla k cestování po České republice za specialitami, které jinde nenajdou. Přes jedinečnou českou gastronomii přibližuje turistické destinace a představuje zahraničním a domácím turistům kulinářské speciality daného kraje.

V restauraci
V restauraci

Restaurace, které chtějí značku CzechSpecials získat, musí splnit náročná kritéria. Ve své nabídce musí mít alespoň jeden národní a jeden regionální pokrm. Vysoké požadavky CzechTourism klade také na hygienu, dobrý stav vybavení, mutace jídelního lístku a povědomí personálu restaurace o projektu CzechSpecials. Plnění kritérií ověřuje neohlášená kontrola. V současné době se může značkou CzechSpecials pochlubit 164 českých a moravských hotelů a restaurací. Mezi nimi jsou známí velikáni české gastronomie a hotelnictví jako například karlovarský Grandhotel Pupp, ale i mnohem méně známé podniky, třeba Hotel Pod Zámkem ve Velkém Meziříčí.