Česká pošta prý často nepřeposílá zásilky

Praha - Stížnosti zákazníků na službu České pošty, takzvané „dosílání“ se množí a nespokojení klienti o špatných zkušenostech otevřeně diskutují taky na internetu. Systém, který by měl zaručit automatické přeposílání zásilek na náhradní adresu, podle nich nefunguje. Za službu dosílání zaplatí zákazník České poště 120 korun měsíčně. Pokud o ni má zájem trvale, za celý rok za ni dá 1 440 korun.

Někdy odeslaný dopisy dorazí, jindy ne - paradox, který ale není neobvyklý. Magdalena se bez dosílání neobejde. Službu platí už několik let. „Jsem si jistá, že některé pravidelné zásilky nedorazily,“ tvrdí Švábová. Podobné zkušenosti mají i další klienti České pošty. „Pošta tyto zásilky většinou ztratí nebo zabordelí. Všechny tyto “nadstandardní„ služby totiž záleží jen na dobré paměti a dobrovůli zaměstnanců České pošty. V kombinaci s letními brigádníky je to lahůdka,“ píše se například v internetové diskusi. 

Ve skutečnosti totiž záleží jen na konkrétní pošťačce, jak je pečlivá nebo jakou má paměť. „Kontrolují si to manuálně, řadí si zásilky podle toho, jak půjdou. Chyba se může stát, ale není to velké množství případů,“ konstatovala mluvčí České pošty Marta Selicharová.

Jen jedna pražská městská část eviduje za červenec 189 žádostí – při průměrném propočtu na celou republiku si tak za jediný letní měsíc pošta na této službě vydělala zhruba 796 tisíc. Když služba nefunguje, klient si může stěžovat. Problém ovšem je, že služba se prakticky dál reklamovat nedá. Zásilku, kterou zákazník nečeká, totiž pravděpodobně nebude postrádat.