Praha – Na ministerstvo školství dorazila další petice proti rušení praktických, dříve zvláštních škol. S jejich útlumem počítá vládní Strategie boje proti sociálnímu vyloučení. Listinu podepsalo skoro 18 tisíc učitelů a rodičů. Nelíbí se jim, že by slabší a problémové děti měly usednout do lavic v běžných třídách. Důvodů k tomu je několik, jednak by pomalejší a problémové děti mohly brzdit zbytek třídy, a zároveň by pedagogové neměli patřičný čas na to, aby se mohli všem dostatečně věnovat.
Dobeš dostal další petici od nespokojených učitelů
Od roku 2013 by podle plánu ministerstva školství měly být všechny děti bez ohledu na schopnosti a potřeby pohromadě. Už od začátku ale tato představa budí velké emoce. Nespokojeným učitelům vadí především povrchnost a jednostranné řešení problémů ve prospěch romských dětí.
Jana Smetanová, ředitelka ZŠ Prodloužená, Pardubice:
„Paní učitelka nebo učitel má na starosti minimálně 25 dětí a tomu žákovi se nemůže věnovat tak, jako se mu věnují v praktické škole.“
Obavy ale potvrzují i hlasy z regionů. Školy nemají potřebné miliardy ani výbavu na to, aby příliv žáků se speciálními potřebami zvládly. Pokus o začlenění dětí z praktických škol mezi ty ostatní prý bude problém pro obě strany.
Prohlášení pedagogů:
„Návrh mnoha opatření k podpoře dětí jedné skupiny je zároveň potlačováním práv na vzdělávání a zdravý vývoj skupin ostatních.“