Kampaň „chodících lidí“ zprostředkovala vhodné chování k lidem s postižením

Praha – Těm, kdo viděli televizní spoty a navštívili webové stránky kampaně Chodící lidé.cz, které se snaží upozornit veřejnost na chyby při jednání s lidmi s postižením při každodenním setkání, prý kampaň pomohla. Při setkání s člověkem s postižením jsou prý sebevědomější a méně bojácní, uvedla ve Studiu ČT24 projektová manažerka Nadace Sírius Jana Muhič Vobořilová.

„Ve chvíli, kdy zhlédli tahle videa a vypadá to, že je zhlédlo hodně lidí, kvitují to s tím, že jim skutečně pomohla cítit se lépe v situaci při setkání s člověkem s postižením,“ řekla s tím, že klíčová pak po shlédnutí videí byla návštěva webových stránek projektu. Televizní spoty jsou podle ní koncipovány záměrně provokativně, aby přiměly diváka k návštěvě stránek, kde se již mohou dozvědět konkrétní postup v různých situacích při setkání s lidmi s různou formou postižení.

„Lidé s postižením někdy pomoc potřebují, zároveň jsou to ale lidé s vlastní důstojností. Podle oslovených dětí s tělesným a smyslovým postižením vytváří přístup okolí jediné skutečně nepřekonatelné překážky na jejich každodenních cestách,“ konstatuje text na stránkách. Právě postoj okolí považuje 70 procent rodičů dětí s handicapem za vážný problém. A samy děti narážejí nejen na soucit, ale i na bezradnost lidí kolem, jak se ve všedních situacích zachovat.

 

Protože je ale někdy pomoc potřebná, rozjela Nadace Sírius právě kampaň Chodící lidé.cz. A chystá i další fázi, v níž hodlá znovu pracovat s názory a pohledem dětí s postižením. Scénáře k dosud natočeným videím totiž napsaly samy děti podle vlastních zážitků.