ČSSD má arény, ODS důraz na celostátní témata

Praha - Politické strany rozjíždějí své předvolební kampaně. Třeba ČSSD na duben přichystala první novinku - zájezdní arénu pro stovky lidí, kde se voliči budou moci stranických špiček tázat na cokoli. Bez ohledu na formu kampaně s největší pravděpodobností převládne téma ekonomické krize a reformy.

V sálech s jednotnou dekorací chtějí sociální demokraté oslovit až na tři stovky občanů, s novinkou plánují přijít už příští týden. Jde o jakýsi zájezdní diskuzní klub. „Tyto debaty by se měly konat v krajských městech za účasti jak čelných politiků sociální demokracie z centrální úrovně, tak za účasti místních,“ shrnul pro ČT plán volební manažer ČSSD Jan Hamáček.

Občanští demokraté se do divadel a kinosálů nechystají, zvolili odlišnou strategii. Paradoxně půjde o obdobnou, která se před čtyřmi roky vyplatila sociálním demokratům. Místo regionálních problémů vytáhne ODS raději celostátní témata. „Ruku v ruce poběží i senátní volby, tam se Občanská demokratická strana pokusí vysvětlit svým voličům, občanům České republiky, vládní reformy,“ zdůraznil pro ČT volební manažer a místopředseda ODS Pavel Drobil.

Ilustrační foto
Ilustrační foto

Podle některých odborníků jde o stěžejní cestu k úspěchu, lidi totiž v současnosti zajímá a trápí především ekonomická krize a reformy. „Bude se hrát na nespokojenost lidí s jejich ekonomickou situací a bude tu snaha o jejich aktivaci,“ odhaduje šéfredaktor časopisu Marketing a Media Daniel Köppl.

Vyostřených nálad ve společnosti se zřejmě pokusí využít levice i pravice, mezi hlavní bitevní pole budou v následujícím půlroce patřit sociální sítě, billboardy i inzeráty.