Nejsem starý, říká Schwarzenberg a spouští prezidentský web

Praha - Kandidát na prezidenta republiky a stávající ministr zahraničních věcí Karel Schwarzenberg (TOP 09) spustil své internetové stránky. Informuje na nich mj. o svých aktivitách i seznamu podporovatelů, kteří se na webu volimkarla.cz mohou i registrovat. V úvodním prohlášení „Hlásím se do služby“ Schwarzenberg zároveň odmítl, že by na úřad hlavy státu vzhledem ke svému věku nestačil.

„Službu státu v roli prezidenta nikdo nesmí vnímat jako odpočinek,“ píše čtyřiasedmdesátiletý Karel Schwarzenberg v úvodním textu. „V posledních měsících jsem četl někdy dosti jízlivé poznámky o mém zdravotním stavu a věku, a chci proto všechny ujistit, že jsem se podrobil důkladným lékařským prohlídkám a jsem zcela zdráv. Svůj věk považuji také za přínos. Prezident má reprezentovat český národ a k tomu musí mít dostatek životních i pracovních zkušeností.“

Vyjmenoval také své programové priority. Z titulu vrchního velitele ozbrojených sil má podle něj prezident být strážcem obranyschopnosti své země. Hlava státu má být také strážcem práva, kultury a životního prostředí. Schwarzenberg klade důraz i na rozvoj vědy. „Určitě bych stál v čele iniciativ podporujících rozvoj české vědy a výzkumu,“ uvedl na internetové stránce. ČR by podle něj měla mít důležitější postavení v Evropské unii. Česko má v unii bojovat za své zájmy, ale zároveň přispívat k myšlence společné Evropy, napsal prezidentský kandidát.

Kampaň Schwarzenberg zahájí v půlce září. Slibuje vtip

Schwarzenbergova volební kampaň začne v první polovině září. Podle jejího hlavního manažera Marka Vocela bude vedena s humorem a nadhledem. Kampaň má být financována transparentně, což kandidátům na prezidenta ukládá zákon. „Ve chvíli, kdy budou dohodnuti konkrétní sponzoři a částky, kterými se budou na kampani podílet, vše detailně zveřejníme. S TOP 09 spolupracovat samozřejmě budeme, protože Karel Schwarzenberg je kandidátem navrženým touto stranou,“ vysvětlil Vocel.

Kromě šéfa přípravného výboru Vocela se na volební kampani podílejí politoložka Anna Matušková, producenti hudebního festivalu United Islands David Gaydečka a Martin Voňka, ředitel kulturního centra DOX Leoš Válka, občanský aktivista Martin Kotas a Jana Kobesová, která dříve působila v marketingovém oddělení společnosti T-Mobile.