Křístek: Je na čase udělat z DPP normální fungující podnik

Praha - Pražský dopravní podnik má ode dneška nového generálního ředitele, stal se jím bývalý manažer společnosti T-Mobile Milan Křístek. Rozhodlo o tom představenstvo firmy, řekla mluvčí dopravního podniku Tereza Krásenská. Křístka už ve středu doporučila dozorčí rada podniku. K účasti ve výběrovém řízení ho podle jeho slov vedla výzva, změna oboru a snaha něco změnit: „Motivace není finanční. Myslím, že je na čase udělat z dopravního podniku normální fungující podnik. A to je to, co mě láká.“

Křístek se chce v DPP zaměřit především na cestující, stabilizaci a konsolidaci dopravního podniku, vytvoření kvalitního managementu, financování podniku a rozvoj MHD v Praze. Projekt metra D chce připravit alespoň do fáze územního rozhodnutí. „Byl jsem celý život ve styku se zákazníky, to je jedna ze silných stránek, které jsem prezentoval,“ řekl novinářům. Na dotaz, zda chce řešit nevýhodné a problematické smlouvy z minulosti, uvedl, že se s nimi musí nejprve seznámit. Počká také na výsledky forenzního auditu, který se v podniku dělá. Neřekl, zda bude chtít obměnit management a přivést si do podniku vlastní tým.

Milan Křístek: „Vzhledem k tomu, že se za poslední rok vyměnili čtyři generální ředitelé, tak to stoprocentně musí mít vliv na fungování podniku a především na zaměstnance. Doufám, že moje životnost nebude tak krátká jako u minulých ředitelů.“


Manažerská zkušenost i fakt, že přichází zvenku, hovoří v jeho prospěch. Zatím se neobjevilo ani žádné podezření, že by mohl být napojen na některou vlivnou skupinu podezřelou z toho, že v největší městské firmě v Praze má své zájmy. Milan Křístek (*1969) vystudoval ČVUT. Od roku 2011 působil ve společnosti T-Mobile, od listopadu 2010 do poloviny letošního roku byl šéfem útvaru prodeje firemním zákazníkům a prodeje služeb s přidanou hodnotou. Pracoval také pro IBM nebo Český Telecom.

Šmerda dostal údajně nabídku na jiný významný post

Do výběrového řízení na ředitele DPP se přihlásilo 51 lidí. Do konečného kola postoupili kromě Křístka také šéf českobudějovického dopravního podniku Jaroslav Ďuriš a exministr dopravy Radek Šmerda, který ale ze souboje odstoupil. Proč se na poslední chvíli rozhodl o místo šéfa DPP neucházet, není známo. Podle neoficiálních informací dostal nabídku na jiný významný post.  

Dopravní podnik hl. města Prahy
Zdroj: ČT24

Největší magistrátní společnost byla bez šéfa od srpna, kdy rada odvolala Vladimíra Liče. Řízením byla dosud pověřena bývalá ekonomická šéfka Magdalena Češková. Lich byl odvolán na doporučení politiků v dozorčí radě podniku krátce poté, co inicioval podání trestních oznámení kvůli údajně nevýhodným kontraktům DPP. Dozorčí rada odvolání zdůvodňovala manažerskými pochybeními při vypisování veřejných zakázek, Lich, který byl do čela podniku jmenován na začátku roku bez výběrového řízení, ale výtky odmítl.

Odstranění Liche pak bylo prezentováno jako snaha zamést pochybení a neefektivnosti v hospodaření dopravního podniku pod koberec. Podle projektového manažera Transparency International Stanislava Beránka to platí nejen pro bývalého ředitele DPP Vladimíra Liche, ale i pražského primátora Bohuslava Svobodu (ODS). „Primátor Svoboda je politicky úplně izolován. Právě to, že měl tendenci zajít někam dál v prověřování podezření, se mu vrátilo jako bumerang a ztratil kontrolu nad dopravním podnikem,“ upozornil.