Dodavatelé modernizace D1 nejsou vybráni, musí doplnit nabídky

Praha – Soutěž na dodavatele modernizace prvních pěti úseků dálnice D1 pokračuje. Ve druhém kole podalo Ředitelství silnic a dálnic nabídku třináct firem, hodnotící komise, která zasedala od začátku týdne, ovšem došla k závěru, že některé z nich jsou neúplné. ŘSD proto uchazeče vyzve, aby nabídky doplnili, oznámila mluvčí organizace Nina Ledvinová. Stavební firmy tak silničáři zřejmě konečně vyberou až koncem měsíce. Nadále platí, že stavební práce začnou na jaře.

Ředitelství silnic a dálnic chce vybrat vítěze tendru podle nabídnuté ceny stavby v kombinaci s délkou záruky. Deník E15 uvedl, že nejlevnější nabídky podaly Dálniční stavby Praha, sdružení firem COLAS CZ a Porr a sdružení OHL ŽS s Alpine Bau. O modernizaci pěti dálničních úseků má zájem třináct firem, některé ale nepodaly nabídky na všechny úseky.

Ačkoli nabídnuté ceny byly výrazně pod předpokládanou cenou 4,4 miliardy, hodnotící komise ŘSD s nabídkami nebyla zcela spokojena. „Komise připravuje doplňující dotazy na jednotlivé uchazeče,“ uvedla mluvčí Ledvinová. Nechtěla ovšem říct, kteří uchazeči budou muset doplňovat své materiály.

Práce na dálnici D1 mají začít na jaře, opravovat se budou úseky Šternov–Psáře, Loket–Hořice, Větrný Jeníkov – Jihlava, Lhotka – Velká Bíteš a Velká Bíteš – Devět křížů. Konkrétní termín zahájení prací na jednotlivých místech silničáři ještě nestanovili, záleží i na tom, zda se odvolají neúspěšní uchazeči o zakázku.

O nutnosti modernizovat D1 rozhodlo ministerstvo dopravy v létě 2011, když na dálnici praskla betonová deska a vytvořil se deseticentimetrový schod. Do roku 2018 má dostat nový povrch a doznat dalších úprav celý úsek mezi Mirošovicemi a Kývalkou. První termín zahájení modernizace byl stanoven na jaro loňského roku, postupně ale Ředitelství silnic a dálnic oddalovalo přípravu, a tak se na dálnici začne pracovat až letos na jaře.