Leo Express chystá plný provoz, chybět budou jen nedělní posily

Praha – Téměř naplno začne od pátku jezdit železniční dopravce Leo Express na své první lince mezi Prahou a Bohumínem. Zhruba s měsíčním zpožděním začne provozovat všech osm spojů jezdících denně, které jsou uvedeny již od prosince v jízdním řádu. Devátý posilový spoj pojede ale pouze v pátek ve směru z Prahy. Další pár posilových vlaků, který má jezdit v neděli, zatím jezdit nebude.

Leo Express zahájil zkušební provoz se dvěma páry spojů v polovině listopadu, původně předpokládal, že s novým jízdním řádem (od 9. prosince) začne jezdit v plném rozsahu s osmi páry spojů denně a devátým posilovým párem. Kvůli problémům s vlaky, které si koupil, ale nakonec vyjely pouze čtyři páry vlaků, další spoj v každém směru vyjel s počátkem kalendářního roku. Od 18. ledna už pojede skoro vše. „V neděli ten jeden pár ještě chybí. To je poslední, co nespouštíme,“ řekl provozní ředitel Leo Expressu Jan Paroubek. Kvůli dosavadním problémům se firma rozhodla, že si jednotku, která má na posilových spojích jezdit, ponechá jako rezervu pro mimořádné okolnosti.

Odjezdy spojů Leo Express od pátku

z Prahy:

  • 4:29 (jen v pracovní dny), 6:29, 8:29, 10:29, 12:29, 14:09, 16:09, 18:29, 20:09 (pouze v pátek)

z Bohumína:

  • 4:22 (nejede v neděli), 6:22, 8:15, 10:15, 12:15, 14:15, 16:22, 18:15

Odklad zahájení plného provozu vysvětlovala firma technickými problémy. Nové jednotky Stadler Flirt trpěly závadami převodovek a poruchami elektroniky, kvůli kterým špatně fungovalo topení a ovládání dveří. Provozní ředitel Paroubek oznámil, že se již podařilo poruchy odstranit. Leo Express teď se Stadlerem dojednává podmínky garančního servisu a ladí poslední drobné vady.

Po ČD a Regiojetu je Leo Express třetí dopravce, který přišel na linku z Prahy do Ostravy, na které od roku 2011 již stát neobjednává dálkovou dopravu a ponechal ji konkurenčnímu boji. Soukromí dopravci se o spojení Prahy s Ostravskem začali zajímat v roce 2006, krátce po zavedení linky SC Pendolino a dokončení většiny prací na modernizaci tohoto tahu.