Mynář: Média překročila rubikon, návrat k nestrannosti bych přivítal

Praha – Šéf Strany práv občanů – Zemanovci (SPOZ), jejíž velká část vedení pomohla Miloši Zemanovi v úspěšné prezidentské kampani, přiznal, že Karlu Schwarzenbergovi mohla uškodit přílišná podpora ze strany některých médií a mnoho lidí odradila. Ačkoliv jasná podpora konkrétních kandidátů či politických stran je například v anglosaském tisku zcela běžná (a do určité míry je vyžadována), přesto Vratislav Mynář hodnotí angažování médií jako odklon od dosavadní tradice. „Myslím, že to nepatří do našich podmínek, pokud bychom se bavili o nezávislosti,“ zmínil.

Otevřená podpora některých deníků či internetových serverů těsně před začátkem voleb - situace, již mnozí odborníci hodnotili jako zajímavý fenomén, který s sebou přinesla premiérová přímá volba. „Podle mého názoru jsme se toho v tomto směru od médií dočkali poprvé. Je to překročení určitého rubikonu. Byl bych rád, abychom se vrátili k určité nestrannosti,“ zmiňuje Mynář.

Mynář: Zemanova kampaň zřejmě přesáhne 20 milionů

Šéf strany, který zároveň vedl celou kampaň svého čestného předsedy, znovu hovořil také o nutnosti zažehnat emoce ve společnosti – a zároveň také prozradil zpětně něco z volební strategie. „Myslím, že Miloš Zeman má schopnost lidi stmelovat. To bylo i jedno z hesel, které jsme chtěli použít, někteří naši soupeři s tím ale přišli o něco dřív,“ zmínil Mynář během Hyde Parku ČT24.

Během pořadu Minář rovněž zmínil, že celková suma za Zemanovu kampaň zřejmě přesáhne 20 milionů korun. „Já si dokážu představit, že se budeme pohybovat někde v řádu určitě nad dvacet milionů,“ komentoval. Volební štáb má podle něho uzavřeny smlouvy s dárci - na účet ale mohou peníze podle zákona přijít nejpozději do 30 dnů. Má jít o „významnou část“ze zhruba 10 milionů korun.

 Po vyúčtování se ale předseda Zemanovců chce o něco více soustředit na práci ve své straně. „Musím přiznat, že jsem kvůli kampani trochu zanedbával stranu. Nyní se do toho chci znovu obout.“ O tom, zda by Zeman využil jeho služeb i na Hradě, se prý Mynář s nově zvoleným prezidentem zatím nebavil a rozhodnutí ponechá plně na něm. Pokud by ale podobná nabídka přišla, je prý „z těch, které se neodmítají“.

Řádný a čestný předseda SPOZ na společné fotografii
Zdroj: ČT24

SPOZ má parlamentní ambice

Jako současný předseda strany už ale vzhlíží hlavně k parlamentním volbám. „Troufnu si říct, že kdyby parlamentní volby byly za týden, za 14 dnů nebo do měsíce, tak bych byl spokojený minimálně s deseti procenty,“ vyjádřil se. Strana se po volbách setkala se zvýšeným zájmem o vstup nových členů. Kvůli tomu ale zvažuje zpřísnění vstupní procedury.

„Budeme uvažovat o zpřísnění podmínek ke vstupu, aby se na vlně úspěchu Miloše Zemana nechtěl někdo svézt. Nechceme odradit lidi, kteří to myslí vážně, ale ochránit stranu před kariéristy,“ vyjádřil se Mynář. Vedení SPOZ bude případná opatření, například v podobě čekacích lhůt, teprve projednávat.

Miroslav Šlouf ve štábu Miloše Zemana
Zdroj: ČT24
Autor: Jaroslav Matyáš

Se Šloufem Minář jednal kvůli pražskému mítinku

Během pořadu Mynář také čelil dotazům na kontroverzního šéfa pražské stranické organizace – Miroslava Šloufa. Ten sám na dotaz médií v den voleb připustil, že s volebním týmem spolupracoval, ačkoliv Miloš Zeman se od jeho jména distancoval. Podle předsedy strany byla Šloufova role formální – kvůli jeho funkci.

  • „Jsme demokratickou stranou a pan Šlouf byl před 2 lety zvolen předsedou pražské organizace. S tím já, i kdybych chtěl, zkrátka nic neudělám… Když jsme dělali kontaktní kampaň a finále na pražském Staroměstském náměstí v Praze, požádal jsem pražskou organizaci SPOZ o pomoc. S Miroslavem Šloufem jsem se sešel a dohodli jsme se, že někoho ze svých místopředsedů pověří organizací toho mítinku,“ vysvětlil šéf Zemanovců.
Video Účet za Zemanovu kampaň zřejmě přesáhne 20 milionů
video

Účet za Zemanovu kampaň zřejmě přesáhne 20 milionů

Účet za Zemanovu kampaň zřejmě přesáhne 20 milionů