Lovci nehod: Přijedou „pomoci“ první, zaplatíte ale zbytečně moc

Praha - Problémy spojené s lovci nehod, tedy předraženými asistenčními službami, pokračují. Stává se například, že odtahová služba převeze nabourané auto do domluveného servisu, který pak při opravě použije staré díly. Účtuje si ale nové. Téma, jemuž se ČT dlouhodobě věnuje, už zajímá i senátory.

Lidé řešící dopravní nehodu nebo závadu na vozidle se často setkají se speciální nehodovou službou, která slibuje rychlou pomoc. Stačí podepsat plnou moc, o nic víc se není třeba starat. Lidé ovšem mohou snadnou naletět. 

Takových případů není málo. Paní Markétě Rokytové na dálnici D1 náhle odešel motor. Brněnský autoservis přijel do pěti minut a nabídl odtah za 2 500 korun. Nakonec ale byla částka několikanásobně vyšší. „Ta anabáze nás stála 16 tisíc s tím, že u autorizovaného servisu nás vyšly identické věci na 5 600. Odtah autorizovaného servisu byl 200 kilometrů, odtah této firmy byl asi 30 kilometrů,“ konstatovala Rokytová. 

„Pokud se bavíme o nekalém jednání, mají na sebe navázaný další byznys oprav,“ řekl k tomu Jaromír Martinec, šéfredaktor měsíčníku AutoExpert. Nabízeného servisu paní Rokytová nevyužila a podala na firmu trestní oznámení, a to za zneužití nouze. 

Dalšímu podvedenému se zase vrátilo auto z opravny s neoriginálními díly, které nelícují. „Byl jsem trochu v šoku, hlavně moje děti. Přijeli jako první, zeptali se mě, jestli chci opravu, že mi zařídí odtah,“ řekl muž. Vedoucí mobilních techniků pojišťovny Jan Mach prohlásil, že byly části vozidla opraveny jiným způsobem, než bylo deklarováno na faktuře. „Jsou tam použité díly, které neodpovídají provozu,“ oznámil. 

Firma si ale účtovala díly originální. Celkově tak servis stál o 60 tisíc korun víc. „Při opravě se používají náhradní díly, které mohou zhoršovat bezpečnostní prvky daného vozidla, což se může projevit se vznikem dopravní nehody nebo i následkem,“ řekl ředitel dopravní policie Leoš Tržil. Řidiči to ale většinou sami nikdy nezjistí. Následky přitom mohou být fatální.