Opravě části D1 už nic nebrání, neúspěšné firmy se neodvolaly

Praha - Dlouho očekávaná oprava brněnské dálnice D1 může začít. Neúspěšné stavební firmy, Eurovia CS a Habau, se neodvolaly proti výsledkům výběrových řízení. Ředitelství silnic a dálnic tak může v následujících týdnech podepsat smlouvy s vítěznými společnostmi - sdružením firem Colas CZ a Porr a konsorciem OHL ŽS s Alpine Bau. Opravy začnou v úsecích mezi Větrným Jeníkovem a Jihlavou a mezi Lhotkou a Velkou Bíteší. 

Neúspěšní uchazeči nejprve proti výsledkům tendrů podali námitky. ŘSD ale jejich výhrady neuznalo, proti čemuž se obě společnosti mohly bránit podáním námitky k antimonopolnímu úřadu. Během desetidenní lhůty, která končila o půlnoci ze čtvrtka na pátek, se tak ale nestalo. Podle mluvčí ředitelství silnic Martiny Vápeníkové proto ŘSD od příštího týdne začne jednat s vítězi tendrů o předání stavby.

Na třech úsecích D1 je situace stále nejistá

Zatím nejistá je ale situace na zbylých třech úsecích dálnice D1, jejichž rekonstrukci ředitelství silnic nabídlo do veřejných soutěží. V úseku Velká Bíteš – Devět křížů vyprší dalšímu stěžovateli lhůta pro podání stížnosti k antimonopolnímu úřadu koncem příštího týdne a v úsecích Loket–Hořice a Šternov–Psáře se neúspěšní uchazeči o stavební práce proti výsledkům tendrů odvolali. 

O modernizaci dálnice rozhodlo ministerstvo dopravy předloni v červnu v souvislosti s prasklinou na jedné z betonových desek, kde se vytvořil deseticentimetrový schod. Nejvytíženější tuzemská dopravní tepna je zhruba deset let za svojí životností. Celá modernizace mezi Mirošovicemi na 21. kilometru a Kývalkou na 182. kilometru by podle aktuálních odhadů ministerstva mohla stát asi 14 miliard korun, počítá se s využitím peněz z Evropské unie.