Hurá do přírody! Láká lidi ministerstvo životního prostředí ven z města

Praha - Ministerstvo životního prostředí odstartovalo roční reklamní kampaň na přírodu. Hodlá vynaložit šest milionů korun na to, aby lidem ukázalo to nejhezčí z českých luhů a hájů. Přitáhnout je chce do Národních parků a upozornit i na místa, která veřejnost tolik nezná. Kampaň „Česká příroda“ ale začala s malým šrámem - rostlina v logu pozvánky na dvoudenní veletrh věnovaný kampani totiž není z Česka, ale ze severní Ameriky. Ministerstvo se brání tím, že sice není původní, ale na Šumavě roste.

Skály a soutěsky Českého Švýcarska, šumavské lesy, hory Krkonoš a říční údolí na jihu Moravy. Čtyři české národní parky jsou teď v roli hlavních aktérů propagační kampaně české přírody. „Když navštívíte všechny čtyři národní parky, dostanete hodnotné ceny jako sportovní vybavení,“ dodává pro ČT mluvčí ministerstva Matyáš Vitík. 

V každém parku lidé dostanou razítko, ceny pak při nasbírání všech čtyř. Podle ředitele Správy Národního parku Podyjí Tomáše Rothröckla je to příležitost, jak veřejnosti připomenout, že zde existují zvláště chráněná území. 

Kotel
Kotel
Více fotek
  • Kotel zdroj: ČTK/PR http://img2.ct24.cz/cache/140x78/article/44/4384/438370.jpg
  • Krkonošský národní park autor: EPH, zdroj: ISIFA http://img2.ct24.cz/cache/140x78/article/42/4111/411058.jpg
  • Krkonoše autor: Zdeněk Horák, zdroj: Facebook http://img2.ct24.cz/cache/140x78/article/42/4105/410409.jpg
  • Krkonoše autor: Miloslav Bičák, zdroj: Facebook http://img2.ct24.cz/cache/140x78/article/40/3993/399217.jpg

Ministerstvo má v plánu celoroční kampaní lidem ukázat i místa, která v turistických mapách nejsou tak silně zapsaná jako třeba krkonošské studánky.  S přírodní propagací začalo nejdřív tam, odkud chce lidi za přírodou vylákat - ve městě – chce lidem ukázat, že víkend v hypermarketu není úplně šťastné trávení volného času. Pro mnohé ale je: Podle průzkumu společnosti INCOMA se při jedné návštěvě v hypermarketu Češi zdrží průměrně hodinu a půl. Do přírody přitom mnohde není daleko. Například od velkého obchodního centra uprostřed pražského sídliště je to přímo do lesa jen pár metrů chůze. 

Daniel Koppl, reklamní expert: „Jděte a dělejte toto. To příliš nefunguje, lidé mají rádi pocit, že na to přišli sami. Třeba geocaching pomohl přírodě a vůbec návštěvám přírody, kdy lidé hledají ty krabičky v polích.“


Úspěch ale může mít podle reklamních expertů kampaň u lidí, kteří už dnes do přírody chodí a najdou si díky ní další místa.