Je libo kávu, nebo zmrzlinu? Strany zahajují novou kampaň

Praha – Do voleb zbývají čtyři týdny a strany chystají další kolo kampaně. Objeví se nové billboardy a politici chtějí častěji vycházet do ulic. Právě kontaktní kampaň doporučil stranám i prezident Miloš Zeman. Hesla na billboardech jsou podle něj zatím nekonkrétní a bez obsahu.  

Osmadvacet dní do voleb je dost času na to, aby spolu politici a voliči ještě něco zažili. A strany slibují, že to budou zážitky pro oči i uši. Řečeno politickým slovníkem, čekají nás billboardy a mítinky. Třeba ODS a ČSSD chtějí ukázat voličům své tváře. Ty se tak mají objevovat na všech nových billboardech a plakátech. 

„Měníme naše hlavní plakáty a billboardy. Ve všech krajích se na nich objeví lídři krajských kandidátek a objeví se na nich také nejvýše postavená žena na kandidátce,“ řekl předseda ČSSD Bohuslav Sobotka. Druhý přelep billboardů chystá rovněž ODS. „Billboardy už budou s podobiznami lídrů v jednotlivých krajích,“ uvedla Miroslava Němcová, místopředsedkyně ODS. A nové vzkazy voličům na billboardech a plakátech slibují i komunisti.

Video Strany chystají další kolo kampaně
video

Strany chystají další kolo kampaně

Někteří sází na kontaktní kampaň

Další chtějí k lidem promluvit přímo. Předseda hnutí ANO Andrej Babiš to na pražském Staroměstském náměstí zkoušel ve stánku se zmrzlinou, TOP 09 chce naopak v Plzni zahřát kávou. „Po dobu té kampaně ponese název TOPKAfé. Vždy tady bude nějaký kandidát, který bude moci s lidmi mluvit o programu TOP 09,“ popsal místopředseda TOP 09 Marek Ženíšek. I další nové strany, například Zemanovci nebo Úsvit sází dál na setkávání s lidmi. Věří, že právě kontaktní kampaň jim přihraje nejvíc hlasů.

Bez hesel na papíře se ovšem neobejde žádná strana. Zelení plánují každý týden představit jeden programový bod, se šesti konkrétními tématy chtějí skrz billboardy a schránky oslovovat i lidovci. 

Transparentní účet nemají zdaleka všichni

Žádné zážitky, které strany voličům nabízejí, ale nejsou zadarmo. Alespoň pro partaje. U těch, které mají transparentní účty, tak lze ověřit, že například fotografování kandidátů a volební kampaně stálo sociální demokraty přes 200 tisíc. TOP 09 zase kompasy – jeden ze svých předvolebních symbolů – nakoupila za zhruba dva tisíce. Občanští demokraté ani ANO otevřený účet nemají. Komunisté ho chtěli, do voleb už ho ale nestihnou. Ať už strany své finance počítají veřejně, nebo za zavřenými dveřmi, za měsíc jim voliči vystaví účet, který teprve ukáže, jak moc byly předvolební zážitky k nezaplacení.