Babišův Agrofert spolkne další médium – Rádio Impuls

Praha – Podnikatel a předseda hnutí ANO Andrej Babiš pokračuje ve své expanzi do tuzemské mediální sféry. Jeho koncern Agrofert koupí společnost Londa, která provozuje mimo jiné nejposlouchanější rozhlasovou stanici Rádio Impuls. Společnosti už uzavřely smlouvu o smlouvě budoucí, obchod musí ještě schválit Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) a Rada pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV). Letos v říjnu už Agrofert převzal vydavatelství MAFRA.

Žádná ze stran nezveřejnila o transakci podrobnosti. „Koupě společnosti Londa představuje rozšíření naší mediální působnosti do oblasti rozhlasového vysílání, což, jak věříme, dále posílí atraktivitu naší mediální divize pro obchodní partnery a podpoří její další rozvoj,“ sdělil pouze člen představenstva Agrofertu Libor Němeček, podle kterého bylo Rádio Impuls vzhledem ke svému zaměření, tržnímu postavení a profesionalitě týmu nejlepším možným cílem akvizice.

Kromě Impulsu provozuje Londa také pražskou rozhlasovou stanici RockZone. „Doufám, že začlenění našich rádií do velké mediální skupiny bude pro Rádio Impuls a Radio RockZone impulsem pro jejich další rozvoj,“ dodal Rainer Poelmann, jednatel německé společnosti Eurocast GmbH Radio Venture & Management, která je majoritním vlastníkem Londy.

Poslanec Andrej Babiš (ANO) na ustavující schůzi Poslanecké sněmovny
Zdroj: ČTK
Autor: Kateřina Šulová

Společnost Londa byla založena v roce 1993 a v současnosti je jedním z nejvýznamnějších hráčů na českém rozhlasovém trhu. Provozuje dlouhodobě nejposlouchanější Rádio Impuls s aktuálním podílem 12,5 procenta. Pražská stanice RockZone je zaměřena na rockovou hudbu a její týdenní poslechovost dosahuje přibližně 60 000 posluchačů.

Spolumajitelem společnosti je Ivan Baťka, který podle obchodního rejstříku dosud držel třetinový obchodní podíl. „Patnáct let života člověka, natož pak rádia, je opravdu dlouhou cestou. Nám se na ní dařilo i díky výborné spolupráci vlastníků s managementem, který vždy dokázal loď rádia nasměrovat správným směrem. Budu velmi rád, když tomu tak bude i v letech příštích,“ uvedl Baťka.

Babiš: Já už jsem ve sněmovně, zeptejte se Agrofertu

Babiš nechtěl obchod komentovat. „Já už tam nejsem, jsem celý den ve sněmovně. To řeší Agrofert, jestli už to dojednali, nevím, ale faktem je, že o tom jednají,“ řekl Babiš. Na dotaz, zda je to poslední investice Agrofertu v oblasti médií, dodal: „ Nechci to komentovat, musíte to řešit s Agrofertem.“

V tiskové zprávě později uvedl, že nákupy médií provádějí jím vlastněné společnosti jako finanční investice, a nesouvisí tedy s podnikatelskými aktivitami skupiny Agrofert ani s úkoly, které čekají jeho a politické hnutí ANO.

„Investujeme do nejúspěšnějších médií, jejichž hodnota z velké části stojí na kvalitě zaměstnanců. Na profesionálech, kteří vybudovali tak úspěšné, respektované a prestižní značky jako MF Dnes, Lidové Noviny, iDNES.cz a Rádio Impuls. Doufám, že se nám podaří doplnit toto mediální portfolio o další akvizice. Mým investičním záměrem je vybudovat v horizontu pěti let silnou českou mediální skupinu,“ nastínil Babiš s tím, že svou úlohu vidí jednoznačně v práci pro hnutí ANO.

Andrej Babiš vstoupil do mediálního sektoru loni, když založil bezplatný regionální týdeník 5plus2, jehož vydavatelem je společnost AGF Media. Letos pak koupil vydavatelství MAFRA, pod něž spadají například deníky Mladá fronta DNES a Lidové noviny, bezplatný deník Metro či internetové portály iDNES.cz a Lidovky.cz.