Eurovia navrhla, že srovná vlny na dálnici D47 a bude ji dál udržovat

Praha – Zvlněná dálnice D47 se možná dočká v nejbližší době oprav. Stavební firma Eurovia CS navrhla ministerstvu dopravy, že odstraní nejvýraznější nerovnosti povrchu, kvůli kterým byla v minulosti snížená maximální dovolená rychlost. Také bude dále sledovat pohyb dálničního tělesa a na své náklady je udržovat, dokud bobtnání neustane.

Bobtnání dálničního tělesa by mohlo trvat pět let – to je střední hodnota odborného odhadu. V extrémním případě se ale může dálnice vlnit ještě dalších deset let. Podle návrhu, který vzešel z večerního jednání Eurovie a ministra dopravy v demisi Zdeňka Žáka, bude stavební firma provádět opravy tak dlouho, dokud dálnice nebude v normě.

„Toto považuji za velmi cennou část dohody, protože nejsme schopni přesně definovat, o kolik by se ta záruka měla prodloužit,“ prohlásil Žák. Následovat podle něj budou jednání zástupců firmy s Ředitelstvím silnic a dálnic (ŘSD), na kterých se doladí technické podrobnosti. Teprve poté získá návrh náležitou formu právně závazné dohody mezi Eurovií a ŘSD. Ministerstvo má nadále zastávat pozici zprostředkovatele.

Zvlnění části povrchu dálnice D47 se objevilo krátce poté, co byla komunikace v roce 2008 uvedena do provozu. ŘSD tvrdí, že Eurovia nedodržela domluvený postup stavby a použila nekvalitní podkladový materiál. To však společnost odmítá (podrobnosti o dálnici D47 si můžete přečíst zde).

Koncem října se mezi firmou a ministerstvem rozhořel nový spor o údajně chybějící vrstvu štěrkové drtě na části dálnice mezi 153. a 155. kilometrem. Experti tehdy dokonce hrozili tím, že dotčený úsek bude nutné zbourat a postavit znovu (čtěte víc). Vadu měly prokázat, nebo vyvrátit nové kopané sondy. Stále se s nimi však nezačalo.