Chodící lidé radí: Nedejte na první dojem

Praha - Jedna z největších sociálních kampaní v Česku, chodicilide.cz, vstupuje už do třetí fáze. Hlavními postavami letošních spotů se stali skuteční lidé se zdravotním postižením. Nevidomý horolezec či neslyšící taxikář se snaží veřejnost přesvědčit o tom, že lidé s handicapem jsou v podstatě stejní jako většinová společnost: pracují, sportují, mají vztahy i děti.

TV spot chodicilide.cz - neslyšící taxikář Daniel Pilař (zdroj: ČT24)

Základní poselství třetí fáze kampaně je „Nedejte na první dojem!“. „Tentokrát nebudeme mluvit my ani najatí herci nebo romantická metafora. Dáme prostor samotným lidem s postižením,“ uvedla Slávka Hocká z Nadace Sirius. Předcházející kampaně pracovaly s metaforou létání jako normální lidskou vlastností a chozením jako druhem postižení.

Kampaň chodicilide.cz začala v roce 2010 jako reakce na rozsáhlý průzkum situace rodin dětí se zdravotním postižením. Mezi nevýznamnějšími problémy tehdy děti i jejich rodiče a pečovatelé uváděli postoj veřejnosti vůči lidem s postižením. Od té doby proběhla řada workshopů na základních a středních školách, tvůrčí výzva pro studenty i úspěšná interaktivní výstava Moje cesta na Výstavišti v Praze-Holešovicích. V současné době probíhají semináře ve školách a v přípravě je pokračování interaktivní výstavy, tentokrát nazvané Naše cesta, v Brně na začátku léta a v Praze na podzim 2014.

Realizátorem kampaně chodicilide.cz je Nadace Sirius. Nadace se zaměřuje na děti, které neměly v životě štěstí. Za dobu svého působení podpořila 21 projektů zaměřených na ohrožené rodiny a děti, dále také provozuje informační portál Šance dětem