Limity na benzin pro mostecké policisty jsou bezdůvodné, tvrdí krajský šéf

Most – Mostečtí policisté si stěžují na přísné limity omezující počty najetých kilometrů u služebních aut. Informoval o tom Český rozhlas. Za dvanáctihodinovou službu nesmějí vozy ujet víc než 70 kilometrů ve dne, 75 kilometrů v noci. Na Mostecku, které patří k místům s vysokou kriminalitou, navíc pravidelně slouží jen dvě hlídky. Policisté se podle svých slov o změnu bezvýsledně snažili několik let. Podle místopředsedy Unie bezpečnostních složek Zdeňka Drexlera jsou limity u mostecké policie nesmyslné, potřebovali by zhruba dvojnásobek povolené vzdálenosti. Krajský ředitel Tomáš Lansfeld ale nevidí důvod k limitům, jejich zavedení považuje za komunikační šum. Situaci s mosteckými policisty napraví, řekl pro ČT.

Místopředseda Unie bezpečnostních složek pro ČT řekl, že limity na Mostecku nejsou nastaveny dobře. „Zejména policisté hlídkové služby, kterých se to dotýká nejvíc, tráví venku nejvíce času a jezdí na zákroky, tam je limit naprosto nesmyslný,“ uvedl.

Sám slouží v územním odboru Most. Ze své zkušenosti si nepamatuje, že by policisté používali své vozy nějak nesmyslně. Policisté, kteří se věnují hlídkové službě naplno, by podle něj mohli vystačit s limitem zhruba 170 kilometrů. „Samozřejmě jsou výjimky, ale 200 kilometrů by to asi stejně nepřesáhlo,“ míní Zdeněk Drexler.

Odhaduje, že znásobení limitu na zhruba 150 kilometrů by přišlo policejní rozpočet na částku kolem 200 tisíc korun. „Myslím, že krajské policejní ředitelství takovou rezervu může najít. Máme tady třeba zřízenou speciální pořádkovou jednotku, která má bezedný limit. Pokud oni mohou jezdit z Ústí nad Labem do Chomutova, tam vykonávat hlídkovou službu a poté se vrátit zpět do Ústí nad Labem, pak nevidím žádný důvod, proč by místní policisté nemohli mít limit navýšen,“ zdůvodnil své odhady Zdeněk Drexler.

Limity omezují policejní službu

Místopředseda unie soudí, že limity kolem 70 kilometrů nutí mostecké hlídky šetřit. Pohybuje se pouze v centru města a do okrajových částí zajíždí jen minimálně. Do tohoto územního celku ale spadá i asi třicítka obcí v okolí města, kam se policisté kvůli limitům nedostanou.

V případě překročení limitu musí policista svůj postup zdůvodňovat. Pokud policisté vyjíždějí v tísňovém režimu, tedy obvykle při nějakém urgentním oznámení na linku 158, jedou vždy, i kdyby měli ujet 200 kilometrů. „Pokud jde o běžnou hlídkovou činnost, kterou policista nemůže nějak vykázat, za každé přejetí ho mohou potkat sankce,“ upozornil severočeský policista.

Krajské ředitelství slibuje nápravu

Krajský policejní ředitel Tomáš Landsfeld České televizi řekl, že krajské vedení prostředky na pokrytí pohonných hmot má. Pokud u mosteckých policistů existují nějaké limity, považuje je za chybu v komunikaci. Zřejmě je podle něj nastavili místní velitelé. „Myslím, že je problém v komunikaci. Mostečtí vedoucí buď špatně vysvětlují, nebo podřízení špatně chápou, že je potřebné sledovat, jak průběžně čerpáme pohonné hmoty,“ řekl krajský policejní šéf.

Příslušníci oddělení hlídkové služby se nemusejí obávat jezdit během své hlídkové služby. Pokud si to služba žádá, neměli by se omezovat. Za svou povinnost označil zabezpečení prostředků k pokrytí nákladů na benzin a naftu.